STF Sköllengården B&B

Mat och dryck

Från sitt avskilda läge har Sköllengården en av de allra tjusigaste havsutsikterna i trakten – från matsalen ser man ut över fälten närmast och sedan Bornholmsgattet. Här huserar Sköllengårdens restaurang. I restaurangen serveras klassiska restaurangrätter med en egen twist baserade i möjligaste mån på närodlade råvaror, allt under Köksmästare Ib Harboes rutinerade öga.

Sköllengården erbjuder såväl alkoholfria som alkoholhaltiga drycker. Tillsammans med våra härliga leverantörer har vi tagit fram flertalet olika öl-/vinsorter, bland annat öl från Klackabackens Bryggeri. Vinet är noga utvalt av sommelier och importör, Thimans Viner.

Restaurangen är öppen även för icke övernattande gäster, och visionen är att skapa en levande mötesplats såväl för tillresta gäster som lokalbefolkning. Här kommer det under året att ske olika events som öl & vinprovningar och konserter och under höst och vinter serveras såväl klassiskt skånska Mårten Gås som julbord. Håll utkik på vår facebooksida för aktuella händelser,

Restaurangen har varierande öppettider, så kontakta oss gärna i förväg för hur det ser ut just när du önskar komma till oss.

Varmt välkommen att njuta mat & dryck hos oss!