STF Sköllengården B&B

Hitta till STF Sköllengården B&B

Med buss 577 från Simrishamns station till Brantevik och sen en kort promenad från Brantevik upp mot vid väg 9, följ skylt Sköllen.

Vandrar du eller cyklar är den vackraste biten att ta skåneleden eller sydkustleden till Brantevik och väl i Brantevik ta dig upp på väg 9 och följ skylt mot Sköllen åt Simris hållet. Väl uppe på höjden följ återigen skylt Sköllen och sväng in på vår grusväg och passa på att blicka ner mot havet, Brantevik och Bornholm i horisonten.

Med Bil från Simrishamn Kör på väg 9 mot Brantevik och strax innan Brantevik tar du höger mot skylt Sköllen och uppe på höjden följer du återigen vår skylt Sköllen till höger och in på vår grusväg. Från Ystad väg 9 och sväng strax innan Simrishamn höger mot Simris, där kommer du till en t-korsning där du svänger återigen höger och följer den vägen upp för backen och till en till t korsning där du svänger vänster mot Sköllen och följer strax där efter skylt Sköllen åt vänster in på vår grusväg till vår parkering och du är framme.

Kommer du med bil har vi gratis parkering och har du elbil så kan du ladda din bil här på Sköllengården.
  • GPS-koordinater: N55.527392°, E14.330957°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er