Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Ritsem

Hitta till STF Ritsem

Flyg
Från Lapland Airport finns dagliga avgångar mellan Stockholm och Gällivare. Mellan flygplatsen och busstationen kan du åka taxi. Tänk på att bussen till Ritsem inte alltid passar flygets ankomster och att du då behöver övernatta i Gällivare. Det är även möjligt att flyga till Kiruna som har flera anknytningar från bland annat Stockholm. Därifrån tar du dig vidare till Gällivare med tåg eller buss.

Tåg
SJ kör nattåg från Göteborg och Stockholm till Gällivare. Från Gällivare C tar du anslutande buss 93 till Ritsem. När du bokar din resa är det bra att boka hela resan till Ritsem på www.sj.se, du får då buss- och tåg på samma biljett. Då har du resegaranti ifall du skulle råka ut för en försening.
Under sommarsäsongen finns även möjlighet att resa med inlandsbanan upp till Gällivare.

Buss
Länstrafikens buss 93 går hit under säsong. Bussen är anpassad efter tågets tider. Under sommarens högsäsong går bussen två gånger per dagen, annars en gång per dag. För aktuella tidtabeller och trafikinformation: Länstrafiken Norrbotten www.ltnbd.se
  • GPS-koordinater: N67.722504°, E17.469185°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er