Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Göteborg/ Mölnlycke/Wendelsberg

Mer om STF Göteborg/ Mölnlycke/Wendelsberg

Träslottet Wendelsberg var en gång ståndsmässig villa för affärsmannen Bruno Wendel. Idag är byggnaden en mötesplats för dem som vill njuta av lugnet men ha nära till storstadslivet. Du bor i moderna tillbyggnader men hittar reception och matsal i den vackra huvudbyggnaden. Hotellet ligger bara en mil från centrala Göteborg.

Wendelsberg är en blandning av 1800-tal och nutid. Wendelsberg erbjuder ett mycket trivsamt boende i hotell eller vandrarhemsrum för två till fyra personer. Varje korridor har ett litet gästkök utrustat med husgeråd för enklare matlagning. I varje byggnad finns det ett sällskapsrum med tv video/dvd. Det finns tillgång till möblerad uteplats med grillar under sköna sommarkvällar. I matsalen serveras en stor härlig frukostbuffé med nygräddat bröd alla veckans dagar. Anläggningen drivs av IOGT-NTO och miljön är helt alkoholfri.

Vandrarhemmet ligger i ett naturskönt område med vackra och grönskande omgivningar. Runt knuten finns motionsspår och ett parkområde med dammar. På gångavstånd finns en badsjö med brygga och hopptorn för sköna, svalkande bad.” I närheten finns flertal lekplatser tex Wendelsbergsparken, cykelleder, kanotklubben i Hindås och Islandshäst turridning i Härryda.

Välkommen med din bokning!

Incheckning:
Måndag-fredag 15.00-19.30
Lördag-Söndag 13,00-15,00

Under högsäsong, från och med 8 juni till och med 14 augusti, är det in-check alla dagar 15.00-20.00

Alla dagar kan vi ordna med nyckel i box till gäster som inte hinner till incheckningstiderna. För att få sin nyckel i box behöver notan förskottsbetalas.

Lågsäsong
Reception vardagar: 7-19.30
Reception helger 8-15.30

Högsäsong
Reception vardagar 08.00-12.00 och 13.00-19.30 alla dagar.

Lunchservering
Vardagar 11.30-30.30
Vid fler än 12 personer, vänligen ring och boka. I vårt café finns hemgjorda bakverk och ekologiskt kaffe från Nordiska kafferosteriet i Mölnlycke.

Tvättstuga.
Möblerad uteplats med grillar.
Gratis parkering.
Samtliga rum är rök och djurfria.

15 minuter från Landvetter flygplats.
Mölnlycke centrum 10 min promenad.

Anläggningen drivs av IOGT-NTO och erbjuder därför en alkoholfri miljö

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er