STF Breanäs Hotell

Mer om STF Breanäs Hotell

Breanäs Hotell är ett familjärt hotell där vi värderar det personliga mötet. För oss är det viktigt att du får ett bra bemötande och att du som gäst hos oss känner dig välkommen. Breanäs ligger mitt i naturen, och därför tycker vi att det är viktigt att vi lämnar så lite avtryck som möjligt på vår miljö. Den tanken genomsyrar hur vi arbetar och hur vi utformar vår verksamhet.

Hos oss bor du bekvämt i bäddade sköna sängar och en stärkande frukost ingår alltid. April- oktober erbjuder vi även vårt härliga glampinalternativ.

Vår restaurang har inriktning på vilt och vegetariskt och har öppet för våra boende gäster efter överenskommelse för middag och under sommarmånaderna har vi öppet dagligen. Vi tillagar allt från grunden av råvaror från lokala viltköttsproducenter samt mejeriprodukter från Wapnö gård i Halland. Då vi har många fantastiska matproducenter i närområdet, hittar ni lokala delikatesser och råvaror som vi använder oss av så mycket vi bara kan.

Hos oss bor du nära fantastisk natur, och här kan du ta härliga promenader i "Sveriges sydligaste vildmark" och vandra utmed sjön Immelns vatten. Skåneleden passerar genom vår mark. Du har möjlighet att spela terrängkrocket, paddla kanot, hyra våra cyklar, spela volleyboll eller bara sitta och läsa i lugn och ro. Skulle det regna och du vill vara inomhus, kan du spela biljard och fotbollsspel samt spela dart i vår mysiga lobby.

Varmt välkommen till oss!

Lasse & Ina med personal

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er