STF Breanäs Hotell

Mat & dryck

Restaurangen är hjärtat i vår verksamhet. Hos oss kan du koppla av efter dagens aktiviteter med en god middag. Att efter en dags vandring eller andra äventyr koppla av med en skön säng, en uppfräschande dusch och ett vällagat mål mat på restaurang är verkligen den bästa kombinationen. Hotellets gäster serveras alltid mat efter överenskommelse, även då vi normalt har stängt

Vi har medvetet valt att ha en huvudinriktning på vilt och vegetariskt. Vi tillagar allt från grunden och jobbar enbart med lokala producenter av viltkött. Grönsaker efter årstid, tillgång och närhet och mejeriprodukter från Wapnö gård i Halland. I mån av tillgång används ekologiska produkter till vår meny. Då vi har många fantastiska matproducenter i närområdet, hittar ni lokala delikatesser och råvaror som vi använder oss av så mycket vi bara kan.

Ölen som vi serverar kommer även den från lokala producenter och microbryggerier bl and annat Klackabackens bryggeri och Wapnö Gårdsbryggeri. Vinet är specialimport från Italien.

Vår restaurang har öppet för våra boende gäster efter överenskommelse för kvällarnas middagar. Sommartid har vi även öppet hotellrestaurangen mellan 18 – 22 där vi serverar en a´la cartemeny med inriktning på vilt & vegetariska rätter.

Från och med den 28/6 till den 22/8 har vi även öppet vår uterestaurang för lunchservering mellan kl 12-16 där vi kommer servera vilt och vegetariskt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er