STF Breanäs Hotell

Hållbarhet

Vi ligger mitt i naturen. Därför tycker vi att det är viktigt att hela tiden jobba mot en hållbar utveckling och lämna så lite avtryck som möjligt på vår miljö.

Sängarna du sover i är bäddade med sänglinne tillverkad av ekologisk bomull och som tvättas med miljövänliga produkter. Möblerna i våra rum – med undantag av våra sängar – är inköpta second hand och renoverade eller ombyggda för att passa våra hotellrums behov. Det ger ett unikt utseende på varje rum, inget är det andra likt.

Breanäs hotell har ett eget ekologiskt vatten- och avloppssystem och byggnaderna värms av jordvärme. Vi kommer också inom en snar framtid montera solpaneler på våra tak för att kunna garantera ett miljövänligt tänk på hela hotellets drift. Vår restaurang serverar efter tillgång så mycket ekologiskt som möjligt och alltid med miljö och hållbarhet i första led. Här använder vi i den mån vi kan också lokala råvaror. Vi använder oss heller inte av kolsyrat vatten på flaska eller burk, som ska transporteras hit, utan kolsyrar vårt eget vatten.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er