STF Pelle Åbergsgården Höga Kusten

Mer om STF Pelle Åbergsgården Höga Kusten

Välkommen till Höga Kusten med mäktiga vyer över berg, skog, sjöar och hav. Naturen runt gården bjuder på fina och välskötta vandringsleder och spännande besöksmål både för friluftsälskaren och för smak och kulturupplevaren. Pelle Åbergsgården är en lugn oas med höga ambitioner med två omsorgsfullt inredda och trivsamma hus där vi erbjuder arrangerade helpensionspaket eller boende med självhushåll. Här finns tio sköna bäddar fördelade på två hus. Hållbarhet är vår ledstjärna.

Gårdshuset från 1870 är ett mysigt inrett och fullt utrustat boende, perfekt för ett sällskap på 4-8 personer med sammanlagt 8 bäddar.

Den charmigt inredda ateljéstugan välkomnar två personer med en magisk utsikt över dalgången.

Gården ligger i ett härligt söderläge och har flera uteplatser att vistas på sommar som vinter. Värdparet bor i boningshuset på gården och värnar om avskildheten till dig som gäst och finns nära till hands när du vill få tips på lokala pärlor.

Ett nära samarbete med flera matleverantörer och restauranger med lokal mat är en del av upplevelsen i våra helpensionspaket.

Vi som driver Pelle Åbergsgården heter Mirja och Fredrik Lindström och är tidigare turister och Stockholmsbor. Vi lever numera vår dröm om det hållbara livet på landet och utvecklar bygden och destinationen i samverkan med Höga Kustenbor. Din upplevelse är vår högsta prioritet och hoppas att din vistelse andas personligt bemötande, harmoni, hållbarhet, kvalitet, mäktiga naturupplevelser.

Hjärtligt välkomna önskar Mirja och Fredrik