STF Millestgården Eco Lodge

Mer om STF Millestgården Eco Lodge

Sedan 1947 har klassiska Millestgården tagit emot turister som vill njuta av den vackra fjällnaturen i Åre Duved. Sedan 2018 är vi glada över att efter varsam renovering kunna slå upp portarna till nästa kapitel i gårdens historia. Beläget vid foten av fjället och vid stranden av älven i Duved är det en perfekt utgångpunkt för naturupplevelser året runt.

Vårt mål är att Millestgården Eco Lodge ska vara en plats där du som gäst ska hitta ny energi och få med sig minnen från härliga upplevelser hem. Vi sätter hälsa och välbefinnande i första rum och som ledstjärna i allt vi gör. Vi har valt att inreda i vilsamma färger och naturliga material, med naturen som inspiration. I vår lounge värmer den öppna spisen och vår bastu, relax och gym är öppet för dig. På rummen väntar sköna bekväma bäddade sängar. I vår restaurang är vi noga med att servera omsorgsfullt lagad mat av närproducerade och ekologiska råvaror. Så att du mår bra och får de bästa förutsättningar för ett aktivt friluftsliv.

Vi kan vårt område och hos oss kan du alltid få information om väderlek och förhållanden i pister och spår, vi ger råd om toppturer på skidor, vandringar, fiskevatten och cykelleder. Årefjällen bjuder på rika möjligheter till både adrenalinfyllda och avkopplande naturupplevelser året runt. Hos oss vill vi att du ska finna en plats att hämta hem, ladda batterierna och vara ute i naturen.

Välkommen till Jämtland och till oss på Millestgården Eco Lodge!

Maria Kölegård med personal

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er