Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kivikstrand Badhotell

Upplev

Utflykter
Besök Kiviks musteri, vandra upp på Stenshuvud, besök några av de fina besöksträdgårdarna i området eller vandra längs strandhedarna till Haväng. Hyr cykel och kom lite längre. Kivik Art, gallerier, öppna trädgårdar och konsthantverkare är väl värda besök. Besök Rörum och ät lunch på charmiga Franskans creperie. Upplev Mandelmanns trädgårdar och Karl-Fredriks Eklaholm i verkligenheten.

Vandring
Här finns rika möjligheter till vandring. Skåneleden passerar utanför huset. Här går också sydostleden och Kivik ligger längst STFs signaturled Österlen. Här kan du vandra längst havet vid den otroligt vackra skånska östkusten. En uppskattad tur är den 13 km långa vandringen från Torparebron och ner till Kivik. Hör med oss kring förslag och kartor.

Ridning
En ridtur över Brösarps böljande backar är en upplevelse att minnas. Ridning är populärt på Österlen och vi samarbetar med en ridguide som tar er till de bästa ridvägarna på trygga irländska sporthästar.

Bad & Fiske
Bada kan du göra både från brygga och barnvänlig strand 25m från huset. Du hittar också flera vackra stränder på nära avstånd. Nere vid havet, just intill Kivikstrand finns en bastu. I Kivik badar man nämligen året runt. Kustfisket i Hanöbukten är berömt. En av de bästa kastplatserna hittar du rakt utanför Kivikstrand.

För barnen
Glimmingehus, Museijärnvägen i Brösarp, Tosselilla sommarland. Lekplats i Kivik.

Annorlunda shopping
Gårdsbutiker, Kiviks musteri, inredningsaffärer, konst, lokalproducerade delikatesser, antik och loppis. På Österlen finns otroligt mycket spännande att kika runt på.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er