STF Kivikstrand Badhotell

Mer om STF Kivikstrand Badhotell

Tiden går lite långsammare i Kivik. I maj blommar fruktodlingarna och gullvivorna på Brösarps backar och solen värmer skönt på dagarna. Sommaren är fyller den lilla orten med stilla liv och sorl. Hösten kommer med ännu lugnare tempo och skönt sensommarljus följt av vinterns vila.

Vi är ett litet familjeägt badhotell på ett av Österlens bästa lägen, ett kort stenkast från havet och mitt i Kiviks gamla by. Huset har sett generationer komma och gå och är ursprungligen Kiviks gamla skola från 1879. Idag är det varsamt renoverat och ombyggt till ett litet härligt badhotell med skön pensionatskänsla. Rummen är vackra och personliga med hög standard. Många rum har en fantastisk havsutsikt. Att vakna vid havet är speciellt. Kanske inbjuder det till ett uppfriskande morgondopp. Den härliga frukosten intas sedan i matsalen eller på terrassen.

I pittoreska Kivik finns mycket att upptäcka. Vandra längst de slingrande bygatorna, beundra de charmiga gamla husen, ät en sill i hamnen och besök Kivis musteri. Läget utmed Skåneleden och mellan Haväng och Stenshuvud, gör det också till den perfekta utgångspunkten för att upptäcka Österlen och Skåne.

Precis som på ett klassiskt badhotell har vi en egen restaurang. Här serverar vi vällagad mat med råvaror från vårt närområde. Vår restaurang är i regel öppen i perioden maj-september, med lite varierande tider och dagar. Kontakta oss gärna för aktuella tider.

Vi arbetar långsiktigt med målet att hålla en kär tradition vid liv. Kivik som idyllisk badort.

Varmt välkommen att skapa ljusa minnen vid havet!

//Familjen Apelqvist med personal