STF Brantevik Råkulle Vandrarhem

Hitta till STF Brantevik Råkulle Vandrarhem

Brantevik ligger längst Österlens kust, fem kilometer söder om Simrishamn och sex kilometer norr om Skillinge. Med en och en halv timme från Malmö/ Lund samt två timmar från Köpenhamn är det relativt lätt att ta sig hit. Närmaste järnvägsstation är Simrishamn, dit det går regelbundna tåg/bussar från både Malmö, Lund och Kristianstad. Även när du kommer med tåg norrifrån hittar du lätt bra kollektiva förbindelser. Buss 577 (Simrishamn – Borrby) passerar Brantevik. Hoppa av vid hållplats Gislövsvägen.

Kommer du med el/hybridbil kan det vara bra att känna till att närmsta laddstolpar finns inne i Simrishamn (ca 5 km bort). Ett begränsat antal gratis parkeringsplatser finns utanför vandrarhemmet.
  • GPS-koordinater: N55.512821°, E14.346664°