Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Tivedstorp Vandrarhem

Mer om STF Tivedstorp Vandrarhem

I hjärtat av skogsriket Tiveden ligger vandrarhemsbyn Tivedstorp, en gammal finnby med anor från 1600-talet. Här andas du Tivedens trolska atmosfär med de vilda skogarna och den kuperade terrängen inpå knuten. Byn är välbevarad med sina stugor med torvtak, gamla gärdesgårdar, ängar och hagar. Här finns över 60 bäddar, tältplatser, ställplatser, kafé och restaurang, konferenslokal, grönområden, kapell, festloge, samlingslokaler, bastu, badtunna, dansbana, volleybollplan med mera, allt på behagligt promenadavstånd till Tivedens nationalpark.

Tivedstorp är en utmärkt utgångspunkt för vandringar i Tivedens nationalpark. Du kan enkelt vandra ner till nationalparken eller ta cykeln eller bilen ner till informationscentralen där de flesta rundor i parken utgår ifrån. Det finns mycket natur att uppleva i Tiveden och många sätt att uppleva den på. Vandra, rid, cykla eller paddla kanot på någon av de kristallklara sjöar som finns i omgivningen, möjligheterna är många.

Vi erbjuder trivsamt boende i rum och stugor i gammaldags och lantlig miljö. Vi har generöst med gemensamma lokaler som blir naturliga mötes- och umgängesplatser. De gemensamma köken är välutrustade och praktiskt inredda så att många kan laga mat samtidigt. Utomhus finns stora gröna ytor som inbjuder till grillning, lek och spel och i hagarna kring bostäderna går fåren på grönbete.

Tivedstorp erbjuder något för alla och inte minst önskar vi att barnen ska trivas hos oss. Utanför kaffestugan finns en sandlåda med grästak över och många barn tycker också att det är roligt med djuren på Tivedstorp. Extra spännande är det att få vara med och mata djuren, vilket de gärna får göra vid vår dagliga utfordring.

Hundar är tillåtna i alla boendelokaler och för våra hästburna gäster finns sadelkammare att hänga av utrustning i och hagar att lämna hästarna i under natten.

“Där gott folk är kommer gott folk till”

Välkommen till Tivedstorp - nära lugnet och äventyret!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er