STF Tivedstorp Vandrarhem

Boende

Alla våra rum och stugor skiljer sig från varandra. Bo bekvämt med egen dusch & WC, eller bo lite enklare med delade faciliteter. Djur är tillåtna i alla rum utom Johansgården. Vänligen visa hänsyn till andra gäster, håll hundar kopplade utomhus och inte i gemensamma utrymmen.

Prästgårdslängan
En trivsam länga med några av våra finaste rum. Här finns från dubbelrum till 5-bäddsrum. De flesta har egen WC och några även egen dusch med eget pentry för enklare självhushållning. Här finns en fin innergård där man kan njuta av kvällsolen och grillning.

Bagaren
Bagaren ligger mitt emot Prästgården. I huset finns bastu och duschar på nedervåningen och två rum för boende på ovanvåningen, ett 4-bäddsrum med egen WC, och ett rymligt 3-bäddsrum. Gemensamt kök med separat ingång finns på bottenvåningen. Här finns också en vedeldad badtunna med plats för upp till 10 personer som ligger avskilt på baksidan, med fin utsikt över hagen.

Johansgården
Ett rymligt och mycket trivsamt hus mitt i vandrarhemsbyn. Det har 3 sovrum med totalt 7 bäddar, ett stort fullt utrustat kök, en rymlig matsal med öppen spis, samt badrum med dusch och WC. Huset är perfekt för en stor familj eller ett kompisgäng. Det är även möjligt att ställa in extra sängar.

Stallet
Ett lite billigare boendealternativ med enkel men bekväm standard, med gott om plats i de gemensamma utrymmena. Ett flertal WC och duschar, samt en väldigt mysig matsal med öppen spis och ett stort dubbelutrustat gemensamt kök. I byggnaden finns även en festloge med pingisbord. Utanför finns en grillplats med fin utsikt över området här finns även en vedeldad pizzaugn

Tibacken
Vår allra finaste stuga, en riktig pärla som ligger lite avsides från övriga området. Här ingår en härlig bäddad dubbelsäng, öppen spis, litet kök, dusch, mulltoalett och uteplats med grillmöjligheter samt byns kanske finaste utsikt. Det finns en extrasäng och möjlighet att ställa in en till, så stugan passar lika bra för den lilla familjen som för en romantisk weekend. Städning ingår alltid.

Johannastugan
Väldigt mysig och charmig stuga med torvtak. Härlig dubbelsäng, samt en egen köksdel med kylskåp, vask och kokplattor, dessutom en egen öppen spis. Eget utedass med mulltoalett. Möjlighet att ställa in en extrasäng för den lilla familjen.

Hindrikstorp
Charmig och genuin gammal stuga som ligger bredvid Stallet, där du kan känna historiens vingslag. Dubbelsäng och öppen spis, möjlighet att ställa in extrasäng.

Helgestugan
En enkel och charmig liten stuga med 120-säng, lämpad för en person eller ett par som inte räds att bo lite mysigt och trångt. Passar bra för hund.

Boka

Boka genom att kontakta STF Tivedstorp Vandrarhem direkt.