STF Tivedstorp Vandrarhem

Boende

Tivedstorp har 65 fasta bäddplatser, där alla våra rum och stugor skiljer sig från varandra, och det finns något att välja för alla. Bo bekvämt med egen dusch & WC, eller bo lite enklare med delade faciliteter. Djur är tillåtna i alla rum. Vänligen visa hänsyn till andra gäster, håll hundar kopplade utomhus och håll dem undan de gemensamma köken och matsalarna.

Prästgårdslängan
En trivsam länga som innefattar många av våra finaste rum, från dubbelrum till 5-bäddsrum. De flesta har egen WC, somliga också egen dusch, och egna pentryn för enklare självhushållning. Fin innergård lämpad för stilla njutning och grillning.

Bagaren
Ligger mittemot Prästgårdslängan och har samma innergård. Bastu och duschar på nedervåningen och två boenderum på ovanvåningen, ett 4-bäddsrum med egen WC, och ett rymligt 3-bäddsrum. Gemensamt kök med separat ingång på nedervåningen. Vedeldad badtunna med plats för upp till 10 personer ligger avskilt på baksidan, med fin utsikt över hagen.

Johansgården
Ett rymligt och mycket trivsamt hus beläget mitt i byn. 3 sovrum med totalt 7 bäddar, stort fullutrustat kök med tillhörande rymlig matsal med öppen spis, samt badrum med dusch och WC ger en komplett tillvaro. Perfekt för en stor familj eller ett kompisgäng. Möjlighet att ställa in extra sängar. Bokas som en enhet.

Stallet
Ett lite billigare boendealternativ med enklare men bekväm standard, med gott om plats i de gemensamma utrymmena. Ett flertal WC och duschar, samt en väldigt mysig matsal med öppen spis och ett stort dubbelutrustat gemensamt kök. Festloge med pingisbord och nyrenoverad ovanvåning samt en stor grillplats utomhus med vedeldad pizzaugn och fin utsikt över området.

Tibacken
Vår allra finaste stuga, en riktig pärla som ligger lite avsides från övriga området. Här ingår en härlig bäddad dubbelsäng, öppen spis, litet kök, dusch, mulltoalett och uteplats med grillmöjligheter samt byns kanske finaste utsikt. Det finns en extrasäng och möjlighet att ställa in en till, så stugan passar lika bra för den lilla familjen som för en romantisk weekend. Städning ingår alltid.

Johannastugan
Väldigt mysig och charmig stuga med torvtak. Härlig dubbelsäng, samt en egen köksdel med kylskåp, vask och kokplattor, dessutom en egen öppen spis. Eget utedass med mulltoalett. Möjlighet att ställa in en extrasäng för den lilla familjen.

Hindrikstorp
Charmig och genuin gammal stuga som ligger bredvid Stallet, där du kan känna historiens vingslag. Dubbelsäng och öppen spis, möjlighet att ställa in extrasäng.

Helgestugan
En enkel och charmig liten stuga med 120-säng, lämpad för en person eller ett par som inte räds att bo lite mysigt och trångt. Passar bra för hund.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er