STF Sälen Torgåsgården Fjällgård

Mer om STF Sälen Torgåsgården Fjällgård

Torgåsgården fjällgård är ett familjeägt företag som ägs och driv av oss, Moa & Björn Källén och våra två pojkar. Vi har båda lång erfarenhet av fjällen och turism och vår ambition är erbjuda andra en möjlighet att få uppleva det fantastiska med att bo i fjällen med naturen runt husknuten: frisk luft, snö, stjärnklara nätter, en lägereld med kaffe som kokar, norrsken, friluftsliv, djur och natur.

Vi vet att det inte alltid är lätt att komma ut och uppleva friluftslivet. Därför hjälper vi dig gärna planera aktiviteter, skickar packlista och tipsar om våra smultronställen. Vi vill att du också ska få känna hur gott maten smakar när den lagas utomhus eller hur gott man sover efter en hel dag till fjälls. Hur håren på armen ställer sig på ända när man kommer nära vilda djur i skogen eller spänningen i att fiska. Kraften i älven som flyter och den rena glädjen i skid & snowboardåkning.

Som gäst hos oss vill vi att du ska känna dig som hemma. Att du som vår gäst ska använda hela huset och laga mat i köket, se på film i soffan, dricka kaffe på bryggan, njuta av kvällen på verandan och leka i trädgården. Det bästa som finns är när det är liv och rörelse på gården och möten uppstår. Hos oss finns egen sjö med badplats och skog och fjäll väntar precis runt knuten. Vi ligger en bit undan de stora skidanläggningarna, men med skidåkning, längdspår och butik på bekvämt avstånd. Varje årstid har sin charm, och vi har öppet året runt.

Sänglinne, duschhandduk och städ av rummet vid avresa ingår alltid. Du har tillgång till kök och kan laga din egen mat. Vill du köpa till frukost går det utmärkt och du beställer den minst 24 h i förväg. Vi fokuserar på hållbarhet och handlar mat lokalt, samt serverar ekologiskt kaffe.

Incheckning sker från kl. 17.00 och utcheckning fram till kl. 10.00. Det går bra att checka in senare, på egen hand. Vi skickar på ankomstdagen sms till dig, med information om hur du hittar till ditt boende.

Varmt välkommen till oss!

Moa & Björn med familj