Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Korrö Hotell

Mer om STF Korrö Hotell

De flesta som kommer hit första gången blir helt tagna av miljön, både av naturen och av den genuina hantverksbyn. Bo i härliga rum vid den glittrande Ronnebyån. Passa på och njut ordentligt och boka vårt bastuhus med bastu, två badtunnor och ett stort rum med stora glasfönster och kamin.

God mat i fantastisk miljö! Korrö Restaurang & Kafé ligger precis vid åkanten. Du kan sitta inomhus eller på verandan och se fallet virvla fram. I restaurangen kan du äta, fika och konferera. Specialiteten är plankstek på fågel, fisk eller vilt. Under julen dukar vi upp ett fantastiskt julbord med lokala råvaror och smaker. Tänk på att förboka något gott från köket om restaurangen är stängd när ni kommer.

På Korrö finns det mycket att göra för den som vill vara aktiv. Åk på kanotsafari på Ronnebyån, vandra i Vilhelm Mobergs fotspår på Utvandrarleden, cykla på mjuka skogsstigar, strosa i Korrö Naturreservat, fiska kräftor eller bada tunna. Om du vill du shoppa har du Växjö och Glasriket på bekvämt avstånd.

Fisket här är fantastiskt, kanske lyckas du slå gäddrekordet som ligger på 12 800 gram? Annars lagar vi gärna maten åt dig, köket är givetvis småländskt med betoning på det närproducerade av vilt, fisk och grönt. Vi arrangerar gourmetvandringar där du får uppleva lokala läckerheter och den speciella naturen runt Korrö.

På Korrö finns plats för både små och stora sällskap och här trivs såväl familjen som konferensgästen. Det bästa sättet att uppleva Korrö är att se det med egna ögon, vi lovar att du inte blir besviken.

Välkommen!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Förstärkta städrutiner på hotell, restaurang och café.
• Handtag och allmänna ytor desinfekteras dagligen.
• Handsprit finns att tillgå.
• Personalen spritar händer mellan varje gäst.
• Minskat antal bord och utspridda sittplatser i restaurang både inne och ute.
• Nya och utökade sittplatser har skapats utomhus.
• Värme finns på uteserveringen.
• Take away på alla våra menyer, att njuta utomhus eller på rummet.
• Förutom frukostbuffé finns frukostpåse/frukostbricka.
• Vi ligger mitt i naturen, med rika möjligheter att uppleva hållbart.

Varmt välkomna!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er