Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Korrö Hotell

Mer om STF Korrö Hotell

De flesta som kommer hit första gången blir helt tagna av miljön, både av naturen och av den genuina hantverksbyn. Korrö är beläget söder om Växjö mellan Lessebo och Tingsryd och precis invid Ronnebyån. Byn har anor ända sedan 1700-talet, men forsen har använts för kvarnverksamhet redan under medeltiden. Här erbjudes idag logi, mat och aktiviteter med naturen som inramning. Vår familj har drivit verksamheten under många år med den fasta ambitionen att, med varsam hand och stor respekt för tradition och natur, utveckla Korrö till en upplevelse för alla sinnen.

Du bor i bekväma och personligt inredda rum i Herrgården, Annexet, Färgargården eller Arrendebostaden. I vår restaurang, med ett av Smålands absolut vackraste lägen, kan du få en måltidsupplevelse utöver det vanliga. Vi serverar småländska och svenska klassiker på råvaror hämtade från jord, skog och vatten framtagna av vårt eget kök.

Oavsett om du vill ta det lite lugnare eller vara riktigt aktiv är det enkelt att vara gäst hos oss. Stanna gärna länge så att du både hinner varva ner och uppleva vårt rika utbud av aktiviteter. Åk på kanotsafari, vandra i Vilhelm Mobergs fotspår, cykla på mjuka skogsstigar. Njut i vårt vildmarksspa eller drag upp storgäddan. Dessutom ligger vi strategisk nära många andra spännande utflyktsmål.

Miljöerna passar också alldeles perfekt för konferens, fest eller event. Här finns plats för alla och för både små och stora sällskap. Vi brukar säga att det bästa sättet att uppleva Korrö är att se det med egna ögon. Vi vågar lova att du inte blir besviken. Varmt välkommen!

Familjen Abrahamsson

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Förstärkta städrutiner på hotell, restaurang och café.
• Handtag och allmänna ytor desinfekteras dagligen.
• Handsprit finns att tillgå.
• Personalen spritar händer mellan varje gäst.
• Minskat antal bord och utspridda sittplatser i restaurang både inne och ute.
• Nya och utökade sittplatser har skapats utomhus.
• Värme finns på uteserveringen.
• Take away på alla våra menyer, att njuta utomhus eller på rummet.
• Förutom frukostbuffé finns frukostpåse/frukostbricka.
• Vi ligger mitt i naturen, med rika möjligheter att uppleva hållbart.

Varmt välkomna!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er