Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Jädraås Herrgård

Våra rum

På STF Jädraås herrgård kan man välja mellan att bo i tre olika byggnader, Herrgården, Annexet och Hönshuset. Samtliga är renoverade till god standard.

Herrgården
Här finns sju gästrum. Samtliga är tvåbäddsrum, varav ett har dubbelsäng. Vissa av rummen har egen dusch/wc och andra har det i anslutning. Vissa rum har TV. Samtliga har fritt wifi.

Här finns ett stort modernt, fullt utrustat kök med gott om utrymme för matlagning och umgänge. Här finns två spisar/ugnar, diskmaskin, mikrovågsugn, kaffebryggare, vattenkokare etc.

Dessutom en stor härlig matsal som rymmer ca 30-35 gäster, en vacker punschveranda på entréplan, en stor balkong på övre plan samt ett stort rum på över plan med bekväma ytor för att umgås.

Annexet
Här finns sex gästrum. Samtliga är tvåbäddsrum, varav ett av dem har dubbelsäng.  Hör delar man dusch/wc som finns direkt utanför. Fritt wifi.

Här finns också ett enklare välutrustat kök spis/ugn, diskmaskin, mikrovågsugn, kaffebryggare, vattenkokare etc. samt matplats. Det finns även ett bekvämt samlingsrum för att umgås och/eller titta på tv.

Hönshuset (bokningsbart 1 maj – 30 september)
Här finns 4 gästrum. Samtliga är tvåbäddsrum, varav ett har våningssäng.

Dusch/wc delas mellan rummen. Här finns även ett enklare pentry med en spis/ugn, mikrovågsugn, kaffebryggare, vattenkokare etc.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er