Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Jädraås Herrgård

Mer om STF Jädraås Herrgård

Bo och må bra i vår vackra herrgård från 1856. Jädraås Herrgård och dess annex ligger precis vid Jädraån och har en storslagen utsikt över vattnet och de stora skogarna. Herrgården har under åren bebotts av brukspatroner såväl som privatpersoner. Idag är den varsamt renoverad till hög standard och erbjuder bekvämt boende med historisk charm.

Omgivningen lockar med fantastisk natur och du bor bekvämt i personligt inredda rum med sköna resårsängar. Fem av de sju rummen har egen dusch och toalett, för de två övriga rummen finns två fräscha dusch- och toalettrum i nära anslutning.

I det trivsamma gästköket kan du laga egen lunch, middag eller bara ta en kopp kaffe och prata med andra gäster. Matsalen, stora salen och punschverandan erbjuder generösa ytor för avkoppling. Alla tre samlingsrum ligger med enastående vacker utsikt mot Jädraån och herrgårdens trädgård. I trädgården, som sluttar ner mot Jädraån, finns både öppna ytor och lummiga skogspartier. Här kan du vila, sola, leka och träna eller bada, paddla, ro och fiska. Vi har dessutom en alldeles egen båt- och badbrygga.

I Jädraås hittar du en fantastisk natur att utforska. Den natursköna Gästrikeleden har en knutpunkt här och det finns även massor av andra vackra stigar och leder där du kan vandra, cykla och springa.
På den lugna Jädraån kan du paddla kanot eller kajak eller varför inte prova en tur med en SUP. Här väntar aktiviteter och upplevelser utanför dörren.

Vi önskar dig hjärtligt välkommen till Jädraås!

Dan och Susanne Dannberg

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Alla 7 rum i Herrgården har privat dusch/wc.
• Avresestädning ingår och rum städas professionellt
• De allmänna ytorna städas regelbundet.
• Alla gemensamma utrymmen har tvål, handsprit och pappershanddukar.
• Köken är rymliga och det finns diskmaskiner för bästa hygien.
• Vår frukostservering är inställd tills vidare.
• Det finns gott om utrymme att äta sina måltider förhållandevis enskilt inomhus eller vid sittplatser utomhus med utsikt över den vackra Jädraån.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er