STF Jädraås Herrgård

Mer om STF Jädraås Herrgård

På STF Jädraås Herrgård njuter du av naturen året runt! Ta ett morgondopp i Jädraån, skogsbada längs vackra Gästrikeleden och upplev fartfyllda MTB-turer. I Jädraås hittar du en fantastisk natur att utforska. Den natursköna Gästrikeleden har en knutpunkt här och det finns även massor av andra vackra stigar och leder där du kan vandra, cykla och springa. På den lugna Jädraån kan du paddla kanot eller kajak eller varför inte prova en tur med en SUP. Här väntar aktiviteter och upplevelser utanför dörren.

Vintertid finns fina skidspår och Kungsberget ligger inom 15 minuter. Här är också skidåkningen helt fantastisk hela vintern. Oavsett om du vill åka våra fina längdspår här i Jädraås eller kasta dig utför pisterna i Kungsberget. Passa på att ta några dagar hos oss mitt i veckan och njut av orörda spår och minimala liftköer. Kanske några dagar med familjen eller en workation med kollegorna eller för dig själv! Hos oss bor ni bra med närheten till aktiviteterna! Notera också att även om alla våra rum är tvåbäddsrum, kan vi i de allra flesta ställa in extrabäddar för barn. Kontakta oss direkt om detta.

Bo och må bra i vår vackra herrgård från 1856. Jädraås Herrgård och dess annex ligger precis vid Jädraån och har en storslagen utsikt över vattnet och de stora skogarna. Herrgården har under åren bebotts av brukspatroner såväl som privatpersoner. Idag är den varsamt renoverad till hög standard och erbjuder bekvämt boende med historisk charm.

Du bor bekvämt i personligt inredda rum med sköna resårsängar. Fem av de sju rummen har egen dusch och toalett, för de två övriga rummen finns två fräscha dusch- och toalettrum i nära anslutning. I det trivsamma gästköket kan du laga egen lunch, middag eller bara ta en kopp kaffe och prata med andra gäster. Matsalen, stora salen och punschverandan erbjuder generösa ytor för avkoppling. Alla tre samlingsrum ligger med enastående vacker utsikt mot Jädraån och herrgårdens trädgård. I trädgården, som sluttar ner mot Jädraån, finns både öppna ytor och lummiga skogspartier. Här kan du vila, sola, leka och träna eller bada, paddla, ro och fiska. Vi har dessutom en alldeles egen båt- och badbrygga.

Vi önskar dig hjärtligt välkommen till Jädraås!

Dan och Susanne Dannberg