STF Jädraås Herrgård

Hitta till STF Jädraås Herrgård

STF Jädraås Herrgård ligger mitt i byn Jädraås i Ockelbo kommun. Du som inte kör egen bil tar dig enklast hit med tåg till Gävle och sedan hyrbil därifrån. Alternativt fortsätter du med tåget hela vägen till Ockelbo.

Med bil söderifrån:
Kommer du söderifrån via E16, alternativt väg 272, rekommenderar vi att du åker via Sandviken (väg 302). Då passerar du Jäderfors, Järbo och Kungsfors (Kungsberget) på väg till Jädraås. Enklast är att följa skyltarna mot Kungsbergets skidanläggning och när du kommer till Kungsfors åker du rakt fram (dvs sväng ej vänster mot Kungsberget) i ca 12 km för att komma till Jädraås.

Med bil norrifrån:
Kommer du norrifrån rekommenderar vi att du åker via Ockelbo.
Kör du E4 norrifrån svänger du av mot Ockelbo via Hagsta (väg 303) när du åkt igenom Ockelbo mot Sandviken (väg 272), ta sedan höger mot Jädraås (ca 3,5 km efter Ockelbo).

Kommer du Inlandsvägen (väg 272) fortsätter du den rakt igenom Ockelbo mot Sandviken (väg 272), och tar sedan höger mot Jädraås (ca 3,5 km efter Ockelbo).
  • GPS-koordinater: N60.843865°, E16.466103°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här