STF Gällnö Vandrarhem

Hitta till STF Gällnö Vandrarhem

Till oss kommer du lättast med Waxholmsbolagets båtar (08-679 58 30) som avgår dagligen från Strömkajen i Stockholm eller med Cinderellabåtarna (08-587 140 50) som avgår från Strandvägen vid Grand Hotell. Du kan även ta dig kommunalt eller med egen bil till Boda brygga på Värmdölandet där Waxholmsbolagets båtar också avgår från.

Väl framme vid ångbåtsbryggan på Gällnö väntar en 15 minuters vacker promenad till Gällnö By som ligger längst in i Hemfladen. Där är vi, hela sommaren!

Om du kommer med egen båt har vi två gästbryggor längst in i Hemfladen som står till förfogande till handelsboden, caféets och barens kunder. På bryggans nock är djupet mellan 180-200 cm så mindre segelbåtar kan komma in. Vi hoppas ni förstår att vi har begränsat med båtplatser och att bryggorna är i första hand till för handelsboden, caféets och barens gäster. I mån av plats finns det möjlighet att ligga kvar över natten mot en avgift. Ring innan eller fråga oss när ni kommer.
  • GPS-koordinater: N59.400190376724°, E18.642082214356°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här