STF Blåhammaren Fjällstation

Hitta till STF Blåhammaren Fjällstation

Till Blåhammaren måste du vandra eller åka skidor. Närmaste bilvägar finns i Storulvån (12 km), Storvallen (14 km) och Rundhögen (10 km). Alla tre platserna har bilparkeringar.

Tåg
Till STF Blåhammaren reser du smidigt med SJ fram till Duved och Enafors, och därefter anslutande transfer med Wänseth buss. Transfern går enligt fast tidtabell och anknyter till vissa av tågens ankomster och avgångar, men det går även bra att boka en privat transfer på andra tider om så önskas. För aktuell tidtabell och priser se https://www.wansethbuss.se/tidtabell/

Snälltåget kör direkt från södra Sverige till Enafors två dagar i veckan från vecka 9 till påsk samt under september, med anslutande transfer till och från Storulvån som ingår i resans pris. Du kan köpa hela resan med transfer till och från Storulvån på www.snalltaget.se

Med ett aktuellt STF medlemskap har du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos både SJ och Snälltåget.

Flyg
Ta flyget till Östersund. Hyrbil från flygplatsen ca 2 timmars körning.

Bil
Kör E14 förbi Åre. Efter ca 4 mil avfart till vänster. Skyltat fram till stationen. Vägen till Storulvån går i kanten av kalfjället och är känslig för drivsnö. Vid blåsigt väder kontakta STF Storulvån före bilfärden.

Observera! Mellan 1/2-15/4 är vägen mellan Handöl och Storulvån stängd nattetid, 22.00-08.00. Vägen kan även stängas dagtid vid dåligt väder.
  • GPS-koordinater: N63.187081°, E12.174362°

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er