Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Blåhammaren Fjällstation

Hitta till STF Blåhammaren Fjällstation

Till Blåhammaren måste du vandra eller åka skidor. Närmaste bilvägar finns vid Storulvån (12 kilometer), Storvallen (14 kilometer) och Rundhögen (10 kilometer). Alla tre platserna har bilparkeringar.

TÅG
Du reser smidigt med SJ fram till Duved och Enafors, därefter anslutande transfer med Wänseth buss. Transfern går enligt fast tidtabell och anknyter till vissa av tågens ankomster och avgångar, men det går även bra att boka en privat transfer på andra tider om så önskas. För aktuell tidtabell och priser se https://www.wansethbuss.se/tidtabell/

Snälltåget kör direkt från södra Sverige till Enafors två dagar i veckan från vecka 9 till påsk samt under september, med anslutande transfer till och från Storulvån som ingår i resans pris. Du kan köpa hela resan med transfer till och från Storulvån på www.snalltaget.se

Med ett aktuellt STF medlemskap har du 10 procent rabatt på samtliga biljetter hos både SJ och Snälltåget.

BIL
Kör E14 förbi Åre. Efter cirka 4 mil avfart till vänster skyltat fram till Storulvån. Vägen till Storulvån går i kanten av kalfjället och är känslig för drivsnö. Vid blåsigt väder kontakta STF Storulvån före bilfärden.
OBS! VÄG 1019 till Storulvån är nattstängd mellan 22:00-08:00 perioden 1/2-15/4 2020. Vid besvärliga väderförhållanden kan vägen stängas med kort varsel även övriga tider.
  • GPS-koordinater: N63.187081°, E12.174362°

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-14

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er