STF Blåhammaren Fjällstation

Bröllop

Bröllop på Blåhammaren
Sedan 2014 har Blåhammaren haft en vigselhelg första helgen i juli, där ni som vill ha en vigsel i all enkelhet har kunnat gifta er under en helg med vigselpaket.

I paketet har det ingått boende & helpension (frukost, lunchpaket & middag) samt brudskål, fotograf och vigselförrättare. Brudparen har då suttit med andra gäster och ätit middag och gift sig någonstans i anslutning till fjällstationen. Vi har ingen bröllopssvit. Håll utkik på hemsidan efter paketet eller ring vår centrala bokning om du har frågor.

Vigsel utanför vigselhelgen får man själv ordna med – vi står för mjuka sängar, storslagen utsikt och den goda maten! Boka in er och era gäster som vanligt via hemsidan eller bokningen, var noga med att era bröllopsgäster nämner att de ska sitta med er vid middagen. Vigselförrättare och andra viktiga personer står ni själva för. Vi kan däremot tipsa er, maila på blahammaren@stfturist.se.

Vigsel sker fortfarande i all enkelhet och vi kan inte garantera att ni får sitta alla tillsammans vid middagen, vi gör dock alltid vårt bästa. Vi har begränsade platser och vår middag är populär och ofta fullbokad. Se till att boka in er i god tid. Tänk på att middagsgästerna är på sin egen semester, och inte på bröllop.
Vi har serveringstillstånd och egen dryck får endast förtäras där vi inte serverar alkohol. Vi har ingen möjlighet att transportera någon eller något med helikopter.

Boka hela stället? Vill ni boka hela matsalen eller hela anläggningen kan ni göra en gruppförfrågan. Vi kommer visserligen alltid ha andra gäster som vill nyttja faciliteter och byggnader under öppettiderna. Men det går utmärkt att boka alla tillgängliga bäddar eller alla 75 platser i matsalen. Bokningen gör du på hemsidan, via en gruppförfrågan eller via vår centrala bokning.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er