STF Ytterjärna Hotell

Mer om STF Ytterjärna Hotell

Vi finns i hjärtat av Ytterjärna, endast 40 minuter från Stockholm. Här finns lugnet och du vaknar upp till skogens viskningar och kornas avlägsna råmande. Hos oss bor du med närhet till havet och med tillgång till det magnifika Kulturhusets rosenträdgård och biodynamiska trädgårdspark. Vårt hotell är helt ekologiskt; allt från inredning, färgsättning, arkitektur, mat och vin andas ett kvalitetstänkande med omsorg om människa och miljö, skapat ur en medveten estetik som ger möjlighet för själen att andas. Här kan du träna, meditera, vandra, tänka eller bara vara. Skriva färdigt ditt manus, bli klar med uppsatsen och tanka inspiration för livet därhemma. Vi har olika logialternativ, från hotellrum till vandrarhemsrum, beroende på vad som passar just dig

I vår omgivning finns mycket att upptäcka; Kulturhuset, Trädgårdsparken, butiken i Robygge, Rosengården, äventyrslekplatsen, ljusinstallationen Skyspace skapat av världskonstnären James Turrell, smådjuren på Nibble gård eller Saltå med café, butik och kvarn. Ekoleden med sina olika vandringsslingor passerar strax utanför, och Sörmlandsleden finns på bra avstånd. I Ytterjärna finns dessutom bondgårdar, butiker, restauranger och kaféer, alla väl värda ett besök under en vistelse hos oss. Ytterjärna är helt enkelt en härlig oas för upplevelser och upptäckter i denna vackra del av Sörmland.

Varmt välkommen att uppleva en bit unik svensk kultur!

Boka

Boka genom att kontakta STF Ytterjärna Hotell direkt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er