STF Ytterjärna Hotell

Hållbarhet

Ytterjärna Hotell och Kulturhus har sedan början av sin uppbyggnad haft intresse för hållbarhet. Något som är självklart när arkitekturen i sig självt har sin utgångspunkt i att skapa en positiv och livgivande miljö för människor att visats och arbeta i. Idag en plats för att värna och främja kultur.

Hållbarheten genomsyrar i det dagliga allt från små saker som att släcka lampor i tomma rum till större som att ha ett kafé och en restaurang som serverar mat på ekologiska oh närproducerade råvaror.

Ett litet urval av vad vi mer gör för att vara så hållbara som möjligt:

• All vår tvätt skickas till företag som tvättar med ekologiska/Svanenmärkta produkter
• Alla rengöringsmedel är miljömärkta
• Papper och tvålar är ekologiska
• Vi återanvänder allt vi kan
• Självklart så sopsorterar vi

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er