STF Nallo Fjällstuga

Mer om STF Nallo Fjällstuga

Stugan har två 10-bäddsrum, med kök och två sovalkover i varje rum. I mittenrummet har stugvärden sitt rum. Det ena av 10-bäddsrummen används som säkerhetsrum och i detta rum får du även ha med dig hund. Med bara 20 bäddar kan det ibland bli ordentlig överbeläggning i Nallo, men det brukar alltid lösa sig.

Ingen mobiltäckning vid fjällstugan. Närmaste mobiltäckning är vid Vistas - sväng vänster innan bron över mot Vistasstugan och gå upp på toppen. Ha tålamod, det är inte alltid någon vidare hastighet på täckningen.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt med självhushåll i flerbäddsrum. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. Täcke och kudde finns på plats. Särskilda regler för sänglinne gäller under 2021, se nedan. På alla fjällstugor finns boende för gäster med hund. I många av våra fjällstugor har vi fjällbutiker där du kan proviantera. Vissa av dessa butiker har också försäljning av gasolflaskor, T-bränsle, fjällkartor och myggmedel. Mer om vårt sortiment i fjällbutikerna: https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallbutik