STF Fjällhornet Resort Ljungdalen

Hemtrevliga stugor i vackra, orörda Ljungdalsfjällen

Där vildmarken tar vid, nära Helagsmassivet i Ljungdalsfjällen, ligger STF Fjällhornet Resort. Här finns en fantastisk orörd natur och djurliv precis runt stugknuten – en idealisk utgångspunkt för vandring, fiske och skidåkning. Mitt i denna unika fjällvärld ligger våra hemtrevliga stugor.

Välkommen till oss!

STF Fjällhornet Resort ligger 7 kilometer från Ljungdalen där det finns livsmedelsbutik, bensinmack, Turistbyrå, restauranger, slalombacke m.m. Våra gediget byggda stugor är belägna mitt i den vackra vildmarken, 750 m.ö.h vid Dunsjöfjällets fot och nära Helagsmassivet.

Fjällhornet sköts med stor omsorg av stugvärden Eva som gärna berättar om sina smultronställen när du kommer hit. Om du frågar Eva vilken period som är bäst att besöka STF Fjällhornet Resort får du svaret: alla perioder har sin tjusning beroende på vad du är ute efter. Och så är det. Utanför stugknuten väntar den oexploaterade naturen på dig. Skidspår, turleder, fiskevatten och öppna fjällvidder är lite av det du har nära till när du bor här hos oss.

In- och utcheckning
Beräknad ankomst ska alltid anmälas senast kl 15.00 ankomstdagen till stugvärden (Eva Åslund) på tel +46 (0)70-668 32 82. Vintertid transporteras ert bagage med snöskoter, dock senast kl 19.00. Under sommarmånaderna finns kärror att låna vid Fjällhornet Resorts parkering, för transport av ert bagage.

Incheckning sker tidigast kl 15.00 och utcheckning kl 10.00.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Elbilsladdning

Möjlighet finns att ladda elbil.

• Bastu

Bastu finns.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Cykelförvaring

Möjlighet till cykelförvaring finns.

• Cykeluthyrning

Cykel finns att hyra.

• Guider

Guider finns att hyra.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• <1 km till markerad vandringsled

Närmare än 1 km till markerad vandringsled.

• <1 km till längdspår

Närmare än 1 km till längdspår.

• <1 km till skidbacke

Närmare än 1 km till skidbacke.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

• Konferens

Boendet har möjlighet att arrangera möten / konferens.

845 99 Ljungdalen

STF Fjällhornet Resort är beläget i Ljungdalsfjällen i nordvästra Härjedalen. Du kan ta dig hit med både bil, tåg, buss och flyg.

Avstånd
    Stockholm -Bollnäs- Ljungdalen 579 kilometer
    Östersund - Åsarna- Ljungdalen 184 kilometer
    Sveg -Funäsdalen- Ljungdalen 179 kilometer
    Ljungdalen -Röros 111 kilometer

Bil
    Via Åsarna - Storsö - Ljungdalen
    Åk riksväg 45 till Åsarna. I Åsarna tar du väg 535 mot Storsjö och Ljungdalen. Det är cirka 10 mil från Åsarna till Ljungdalen.

Via Sveg - Funäsdalen - Ljungdalen
    Åk riksväg 45 till Sveg, därefter riksväg 84 till Funäsdalen. Sedan tar du väg 531 över Flatruet till Ljungdalen. Observera att denna väg inte alltid är öppen under vintertid. Den stängs vid hårt väder med snö och vind. Kontrollera alltid med Vägverket 0771-921 921, eller titta på informationsskyltar vid Hedeviken på riksväg 84 eller vid Åsarna efter väg 535 innan du väljer denna väg.

Tåg
    Tåg till Östersund, därefter buss till Ljungdalen. Sista biten från Ljungdalen till STF Fjällhornet Resorts parkering behöver du boka taxi.
    Tel SJ 0771-75 75 75. Länstrafiken 0771-100 110. Taxi 070-550 57 91.

Flyg
    Flyg till Åre-Östersunds Flygplats. Därefter tar du flygtransfer cirka 2,5 timme. Taxi 070-550 57 91.

Parkering
    Parkering med motorvärmare finns cirka 500 meter från STF Fjällhornet Resort. Här finns även möjlighet att ladda din elbil. Från parkeringsplatsen promenerar/skidar du längs stigen fram till anläggningen.

In- och utcheckning
    Beräknad ankomst ska alltid anmälas senast kl 15.00 ankomstdagen till stugvärden (Eva Åslund) på tel +46 (0)70-668 32 82. Vintertid transporteras ert bagage med snöskoter, dock senast kl 19.00. Under sommarmånaderna finns kärror vid parkeringsplatsen att låna för transport av bagage. Incheckning sker tidigast kl 12.00 och utcheckning kl 10.00.

+46 706683282 info@fjallhornet.se

Antal rum

Följ STF Fjällhornet Resort Ljungdalen

Läs mer om vårt hållbarhetsarbete

För oss är det viktigt att våra gäster får en trygg och säker vistelse, men även att våra vänner, besökare, och anställda känner samma trygghet.

Vi jobbar aktivt med att vår verksamhet ska vara hållbar – därför har vi ordentliga utrymmen för sortering av alla sopor och kompost. Vi använder endast miljövänliga städ- och rengöringsmedel. Vi har installerat en laddstolpe för våra gäster med elbil och vi engagerar oss i vårt lokalsamhälle.

Vi är stolta över att vi har avlagt STFs Hållbarhetslöfte.

Vandringstips

Storulvån – Ljungdalen

Storulvån – Ramundberget

Vandringsleder i Sverige

STF Helags Fjällstation

Jämtlandsfjällen

Allt om fjällen

Det finns mycket att upptäcka i den svenska fjällvärlden och ju mer du vet, desto roligare blir det. Hitta all viktig information om fjällsäkerhet, och spännande läsning om tex Sveriges största glaciärer.

Besökskalender

Trivs du när det är lugnare på fjället? Eller vill du vandra med andra? Med vår besökskalender får du en överblick över hur beläggningen generellt ser ut i olika fjällområden så att du lättare kan planera din tur.