Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Ammarnäs Wärdshus Hotell och Vandrarhem

Mer om STF Ammarnäs Wärdshus Hotell och Vandrarhem

Vi har lagt stor vikt vid att hitta boenden för olika smaker och plånböcker. Därför erbjuder vi hotell, stugor och vandrarhem. Lika omsorgsfulla är vi när det gäller matupplevelserna. Våra rätter baseras på vad som finns i närområdet. Det innebär att älg, ren och röding bara är några av de rätter du kan hitta på menyn. Ammarnäs har också blivit ett efterfrågat resmål för företag som vill arrangera konferenser. I vår nybyggda konferenslokal kan vi ha grupper på upp till 30 personer och vill du vara utomhus får du plats med en hel koncern.

Ammarnäs är en genuin fjällby och ligger mitt i Vindelfjällens naturreservat. Naturreservatet är ett av de största skyddade områdena i Europa, men också ett samiskt kulturlandskap. Inom området finns de tre samebyarna Gran, Ran och Ubmeje och lämningar från flera samiska boplatser.

Anläggningen ligger mitt i allt detta och användes som samiskt ålderdomshem fram till 1968. Här bor du i hotellrum, vandrarhemsrum eller hytter med fyra bäddar. Kök finns för självhushåll.

Kungsleden går förbi Ammarnäs och är utmärkt som början eller slut på en tur mellan Hemavan och Ammarnäs. Sjöar och strömmande vatten erbjuder ett fiske i toppklass. År 2008 var det premiär för skidtävlingen Kungsledenrännet, ett samarbete mellan STF och Ammarnäs IF, som börjar i Hemavan och går längs Kungsleden till Ammarnäs.

Se och göra
Vi hjälper dig gärna med information om fiske och försäljning av fiskekort, och guidningar av Ammarnäs. Besök Naturum, potatisbacken, kyrkan, lappstan, hembygdsgården, fiska, dagsvandringar, Islandshästridning, Kungsleden.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

KÄRA GÄSTER & BESÖKARE

• Det är alltid en självklarhet för oss att hålla en god hygien och noga renlighet i kök och restaurang och nu mer viktigt än någonsin.
• Med nya rutiner för städ i allmänna gemensamhetsytor, luftigare dukning i restaurang och tidsbokning av samtliga måltider tror vi att vi tillsammans med ert ansvar kan erbjuda en trygg vistelse.
• Våra gästers och medarbetares välmående är alltid av högsta prioritet för oss.
Vi vill erbjuda en plats med guldkant, där du kan njuta av bekvämt boende och god mat i en fantastisk fjällby mitt i ett av Europas största skyddade naturområde Vindelfjällen.

Vi ser fram emot att få förgylla ert besök!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er