STF Amber Hotell

Mer om STF Amber Hotell

Luleå är med sitt fantastiska läge vid Bottenvikens kust både en levande skärgårdsstad med myllrande uteserveringar, sevärdheter och kultur och en strålande vinterstad. Här har alla årstider har sin charm, från snö, kyla och fruset hav på vintern till sol, värme och midnattsljus på sommaren. Här finns världens största bräckvattenskärgård med 1 312 öar, kobbar och skär. Naturen väntar med närhet till älvar och ett vidsträckt skogsland. En stad där kontrasten till lugnet runt omkring skapar de bästa förutsättningar för upplevelser.

I det vackra selskiftshuset från 1898 finns Amber Hotell med sin alldeles egna atmosfär. Husets välbevarade detaljer anar dess långa historia och idag är det renoverat till bekväma hotellrum på bästa läge. Huset ligger centralt i Luleå och är en utmärkt utgångspunkt för att utforska staden och omgivningarna. För här finns verkligen upplevelser att fylla dagarna med!

Hotellets tjugotvå rum är alla individuellt inredda och varierar i storlek, med möjlighet att hitta just sin egen favorit. Samtliga rum har nya fräscha badrum, tv med Chromecast samt snabbt och stabilt wifi. Varje morgon serverar vi en fräsch och god frukost för en riktigt bra start på din dag.

Vår ambition är att erbjuda ett lite mindre, mysigt och personligt boende mitt i staden. Varmt välkommen till oss och till Luleå!

Johan & Caroline Stålnacke