Två vandringar i Kungsör

STF Västerås

12 Jun

Inte medlem
Söndag 12 juni kl 9.00 – ca 16.00 Idag genomför vi två vandringar i Kungsör. Den första vandringen blir i naturreservatet Jägaråsen - kungarna ås vid Mälarens ände. Denna vandring är ca 8 km. Den andra vandringen genomför vi i naturreservatet Stengärdet. Här är vandringen ca 2 km. Information om naturreservaten finns på länsstyrelsens hemsida. Medtag fika för två raster. Samling kl 9.00 på Parkeringsplats Södra Ringvägen, Västerås. (Grusplanen mittemot Bombardiers kontor på Stora Gatan/Pilgatan, infart från Södra Ringvägen) Turledare: Anders Sewerin 070-252 08 58 Svårighetsgrad Nivå 2 Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng
  • Samling: Parkeringsplats Södra Ringvägen, Västerås , 09:00
  • Plats: Kungsör
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Sewerin 070-2520858

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 02 Jun

Hemlig naturutflykt

Torsdag 2 juni 18.00 - ca 21.30 Anders tar med oss ut på en ny hemlig naturutflykt. Vi åker i samlad tropp till målet. Vi promenerar en kortare sträcka och tar en rast med eventuel möjligheter till grillning. Samling kl.18.00 på Parkeringsplats Södra Ringvägen, Västerås för ledsagning till hemligt ställe. (Grusplanen mittemot Bombardiers kontor på Stora Gatan/Pilgatan, infart från Södra Ringvägen) Turledare: Anders Sewerin 070-252 08 58. Svårighetsgrad Nivå 1 Promenad i lugnt tempo på slät mark

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 12 Jun

Två vandringar i Kungsör

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 08 Aug - 14 Aug 2022

Aug

Aug

Två/tre-dagars vandring på Romboleden, etapp 20 – 21 (ev. 22)

Under veckan 8-14 augusti, 2 ev. 3 dagarsvandring med övernattning. Deltagarna på vandringen bestämmer när i veckan vandringen sker. Vandringen startar vid Ljusbodarna (fäbod) c:a 15 km SV om Leksand. Leden går på stigar och vägar. Till viss del följer den Siljansleden. Tillgången på bilar avgör deltagarantalet. Planeringsmöte kommer att hållas. Anmälan till Lena Jansson, via e-post l.jansson.i.jonsson@gmail.com Svårighetsgrad Nivå 2 - 3 Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng, konditionskrävande vandring i starkt kuperad terräng

Sista anmälningsdag 10 juni till Lena Jansson/Ingvar Jonsson via mejl l.jansson.i.jonsson@gmail.com, eller sms till tfn. 070-3546734. Vi måste reservera oss för vad som händer under försommaren. Vandringen kan flyttas fram några dagar, veckor, flyttas till nästa år eller ställas in.

Medlem: Pris ej bestämt