Vandring på Romboleden, etapp 22 – 23 (ev. 24), 2 eller 3 dagars vandring med övernattning

Låglandsvandring - trio

STF Västerås

29 Jul - 04 Aug 2024

Aug

Pris ej bestämt

Obligatorisk anmälan. Anmäl intresse för vandringen till Lena Jansson senast den 2 juni via e-post l.jansson.i.jonsson@gmail.com eller via SMS 073 – 065 25 32
Datum 29 juli – 4 augusti, 2 eller 3 dagars vandring med övernattning Obligatorisk anmälan Vandringen startar vid Skallskog (fäbod) c:a 15 km väster om Leksand. Dagsetapperna håller sig runt 10 km, men kan bli olika långa beroende på var det går att stanna med bilen. Leden går på stigar och vägar. Romboleden följer här Siljansleden. Svårighetsgrad nivå 2-3. Övernattning sker på vandrarhem eller bed & breakfast. Planeringsmöte kommer att hållas i juni. Deltagarna på vandringen bestämmer på planeringsmötet vilka dagar i veckan vandringen sker. Tillgången på bilar avgör deltagarantalet. Anmäl intresse för vandringen till Lena Jansson senast den 2 juni via e-post l.jansson.i.jonsson@gmail.com eller via SMS 073 – 065 25 32
  • Senaste datum för anmälan: 02/06
  • Samling: Bestäms av deltagarna , 08:00
  • Plats: Dalarna
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lena Jansson 073 – 065 25 32

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 29 Jul - 04 Aug 2024

Aug

Medlem: Pris ej bestämt

• 14 Sep 2024

Vandring med kultur vid Anundshög och Badelundaåsen

Lördag 14 september arrangerar STF Vandringens dag över hela landet.I år väljer vi, STF Västerås, att förlägga vår vandring vid Anundshög. Vandringen blir 5–6 km lång, huvudsakligen på Badelundaåsen söder om Anundshög Vi stannar till uppe på åsen för gemensam fika. När vi återvänder till Andunshög finns möjlighet för de som önskar att följa med på en vandring norr om Anundshög mot Badelunda kyrka, 3–4 km.

Samling kl. 10.00 på Anundshögs parkering. Alla är välkomna, såväl medlemmar som icke medlemmar Medtag eget fika. Ingen föranmälan. Svårighetsnivå 1–2. Vandring på stigar och skogsvägar i svagt kuperad terräng

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis