220910 Vandring på Bondberget Öxnegården, Huskvarna. ***

STF Södra Vätterbygden

10 Sep 2022

Inte medlem
Medtag fikakorg eller vad som passar er.
Lördag 10/9 kl. 10.00 Öxnegården, Huskvarna. Kollektivtrafik Buss 2, 15, Hållplats Öxnegården. Information: Roger Storm 0705–465697 rogerstorm.rs@gmail.com Vandringens dag är en dag skapad av STF (2019) för att få hela Sverige att komma ut och vandra. Dagen infaller alltid den andra lördagen i september. STF Södra Vätterbygden samordnar denna vandring med Friluftsfrämjandet med en vandring i den natursköna Bondbergs terrängen med en gemensam tur. Ta med en fikakorg, eller det som passar er bäst.
  • Samling: Öxnegården, Huskvarna. Kollektivtrafik Buss 2, 15, Hållplats Öxnegården. , 10:00
  • Plats: Öxnegården, Huskvarna.
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Roger Storm 0705–465697 rogerstorm.rs@gmail.com

Typ av aktivitet: Vandring

• 17 Aug 2022

Aug

Södra Vätterbygdens Svampklubb – avrostning.

Det är ca ett år sedan förra svampsäsongen så därför behöver vi alla friska upp minnet både vad svamparna heter och hur de ser ut. Medtag svampkorg, svampbok och fika. Lars-Göran Hellsten och Anders Hildingsson är ledare för aktiviteten.

Onsdag 17/8 kl.17.00. Samling kl.16.50 Axamo på ”parkeringsplatsen för samåkning” intill Göteborgsvägen vid infarten till Axamoskogen/badet eller kl. 17.00 på parkeringsplatsen vid Skams Hål Rustorpsvägen. I

• 28 Aug 2022

Aug

STF Södra Vätterbygden på ” Ready, Steady GO” Jönköping.

Träffa din förening och ta del av verksamheten, ställ frågor, ta del av intressanta föreläsningar. Möt representanter från kommunen som presenterar fritidsplaner för framtiden. Välkommen till denna festliga söndagseftermiddag med föreningsliv.

Söndag 28/8 kl. 14-17 Huskvarna Folkets Park, Stationsgatan 24, Huskvarna.

• 03 Sep 2022

Svampexkursion

Vi kommer att börja med att plocka alla sorters svampar och därefter en genomgång av vad vi hittat. Svamparna som vi hittar skall användas till våra aktiviteter på söndagen vid Store Mosse och till Svampens dag. Medtag svampkorg, svampbok och fika. Lars-Göran Hellström S.V Svampklubb leder svampexkursionen.

Lördag 3/9 kl. 10.00-13.00. Samling kl.10.00 vid Huskvarnas museums parkering vid Smedbyn.

• 10 Sep 2022

220910 Vandring på Bondberget Öxnegården, Huskvarna. ***

Medtag fikakorg eller vad som passar er.