Naturreservatet Junebäckens källor

STF Södra Vätterbygden

14 Maj

Inte medlem
Tisdagen den 14 maj kl.09:30 Samling vid de nedre dammarna i vattenledningsparken. Med Buss 27 och 31 kan man ta sig till hållplats Vattenledningsvägen utmed Åsenvägen och sedan gå in till parken. Ta gärna med eget fika som vi intar tillsammans när vi avslutat vår vandring som beräknas ta 1-2 tim. Anmälan ska du göra senast den 8 maj till Håkan Jensen på 070-559 5812 eller e-post: hkan.jensen@telia.com STF medlemmar gratis ej medlem 30 kr.
Junebäckens källor bjuder på allt från branta klippväggar till porlande vattenfall och är tack vare sitt stadsnära läge ett populärt utflyktsmål. Vi vandrar ca: 5,2 km på stigar, gamla hålvägar och leder i lätt kuperad terräng i en fantastisk natur.
  • Samling: P-plats vid dammarna , 09:30
  • Plats: Jönköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Håkan 0705-595812 eller hkan.jensen@telia.com

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 14 Maj

Naturreservatet Junebäckens källor

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 30 kr

• 16 Maj

Linneryds gård, ett kulturhistoriskt landskap

Småländsk lantidyll med gärdesgårdsinhägnade hagar, gamla stenmurar och hamlade träd. Byggnader och uthus som visar hur man levde förr i det gamla bondesamhället. Linneryds by, tidigare Grishult, är belägen i sydvästra utkanten av Malmbäcks socken och gränsar mot Vaggeryds kommun. Byn ligger utmed väg 817 mellan Hok och Malmbäck.

Torsdagen 16 maj kl 10:30. Guidning. Anmälan en vecka innan och information samt eventuell betalning 30 kr för ej medlemmar till Roger Storm 070 54 65 697, rogerstorm.rs@gmail.com. Betalning med Swish eller jämna pengar. Den som så önskar kan sedan ta lunch på Hook golfrestaurang, eller medtaget fika i trädgården på gården..

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 30 kr