STF Siaröfortet Skärgårdskrog och pensionat

Hitta till STF Siaröfortet Skärgårdskrog och pensionat

Siaröfortet ligger på Kyrkogårdsön, mitt i farleden mellan Vaxholm och Furusund. Ångbåtsbryggan/Hållplatsen heter Siaröfortet.

För dig som kommer långväga med bil hittar du bäst parkeringsmöjlighet vid Östanå Färjeläge för sträckan med båt på ca 10 minuter över till Kyrkogårdsön och Siaröfortet.

Under våren, sommaren och hösten finns dagliga förbindelser med Waxholmsbolagets reguljära båtturer från Strömkajen i Stockholm och Vaxholm. Sommartid erbjuder även Siaröfortet - Antrophia egen bokningsbar transport från Vaxholm och Östanå färjeläge. Från närområdet och Östanå erbjuder även Siaröfortet – Antrophia resor utöver de reguljära transporterna i tidtabellen.

Uppdaterad tidtabell och pris på www.antrophia.se. Båttransport bokas i samband med att du bokar logi här på sidan.

Du är givetvis också välkommen hit med egen båt. Med egen gästhamn erbjuder vi våra gäster trygg förtöjning över natten.
  • GPS-koordinater: N59.554657°, E18.623049°
Bra att veta när du bokar

Under perioden 20/4-18/6 och 16/8-21/10 endast gruppbokningar. Kontakta anläggningen via e-post fortet@antrophia.se

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er