STF Röstånga/Villa Söderåsen B&B

Mer om STF Röstånga/Villa Söderåsen B&B

Det vackra huset som idag rymmer STF Villa Söderåsen B&B uppfördes redan 1904, då som ett turisthotell. Huset ligger som ett hjärta mellan samhälle och vild natur. Går du ut från baksidan stiger du direkt in i Nationalparkens böljande bokskog och hisnande rasraviner, med bara en ca tio minuters promenad till lilla magiska Odensjön.

Från framsidan av huset blickar du ut över den levande och kreativa byn Röstånga med pop-up vegan-takeaway lagad av kreativ New York kock och en unik bygdegemenskap. I den gamla stationen huserar en färgglad restaurang och byns gamla fryshus ryms en konsthall. Här finns även en välsorterad ICA, en blomsterbutik och mysigt fik.

Röstånga och Söderåsen bjuder på mycket aktiviteter för både vuxna och barn eller för hela familjen. Vill du släppa taget från aktiviteter så är det också underbart att bara vara och njuta av den fantastiska naturen. I vår rymliga trädgård finns många ställen för avslappning men även för lek och spel. Detsamma gäller inomhus. Vi har ett luftigt gästkök där flera familjer kan laga mat samtidigt, och i trädgården finns grillmöjligheter.

Vi har 13 gästrum fördelat på olika rumskategorier. Här finns enkel-, dubbel- och trebäddsrum samt familjerum för fyra personer. Badrum & toalett hittar du i strax utanför ditt rum. Ett av de större Sekelskiftesrummen för 2-4 personer har eget badrum. Till samtliga rum kommer du till Bed & Breakfast, dvs bäddat och klart med handdukar och badlakan på rummet, njuter husets frukostbuffé som mestadels är ekologisk och du behöver inte tänka på städning av rum innan avresa.

Vår vision är att STF Villa Söderåsen B&B ska fungera som en mötesplats mellan människor och naturen men också som en plats där du kan få ro och kraft att möta dig själv.
Varmt välkommen till oss!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Frukost serveras på bricka vid borden och vi försöker sprida ut gästerna.
• Man kan även välja att få frukost i matsäck eller på bricka till sitt rum.
• Stor och grönskande trädgård med flertalet uteplatser för skön utesamvaro.
• I trädgården finns flera grillplatser.
• Handsprit tillgänglig vid alla entréer, kök och badrum.
• Noggrann städning varje dag av alla allmänutrymmen oavsett antal gäster.
• Daglig desinficering av handtag, trappräcken, kök mm.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er