STF Linköpings Cityhotell & Vandrarhem

Centralt boende mitt i Linköping

Välkommen till det familjära hotellet mitt i Linköping city. Utanför dörren väntar stadens alla sevärdheter och närhet till natur och kulturupplevelser. Här bor du bekvämt i fräscha rum och på morgonen startar du dagen med vår goda frukostbuffé.

Linköping är Sveriges flyghuvudstad och staden är stor nog att ha det mesta, men liten nog att ha nära till allt. Oavsett om du söker stadens kultur och nöjen eller är en naturälskare på jakt efter landsbygd med slättmark, sjöar och kanaler finns här något för dig inom ett nära avstånd.

Linköping har en levande och välbevarad stadskärna med många sevärdheter, butiker, caféer, restauranger, mysiga kulinariska stråk, historia och spännande stadsvandringar. Det finns helt enkelt mycket att se och göra.

Hos oss på Linköpings Cityhotell bor du hållbart mitt i stadens centrum med gångavstånd till stadens hela utbud. Vi är ett privatägt familjehotell som erbjuder 43 fräscha och bekväma rum fördelat på hotell – och vandrarhemsrum samt ett antal lägenheter. Det innebär att vi kan erbjuda valfrihet för våra gäster utifrån behov och önskemål. Samtliga rum har givetvis sköna sängar och egna privata badrum. Lägenheterna har kök och ett stort antal rum har eget pentry. Vi erbjuder även ett gemensamt gästkök.

Vi arbetar hållbart och långsiktigt och vill erbjuda det personliga och lugna alternativet för dig som besöker Linköping.

Varmt välkommen!

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet uppfyller STFs kriterier för tillgänglighetsanpassning. Bland kriterierna ingår allt från god framkomlighet och breda dörrpassager, till vibrerande brandlarm och kontrastmarkering. Vi har valt att prioritera funktionsvariationer utifrån rörelse, hörsel och syn – inklusive ledarhundar och assistanshundar. Undrar du om boendet tillgodoser dina behov kan du läsa våra kriterier för tillgänglighetsanpassning.

• Cykelförvaring

Möjlighet till cykelförvaring finns.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• <1 km till markerad vandringsled

Närmare än 1 km till markerad vandringsled.

• <1 km till badplats

Närmare än 1 km till badplats.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

Klostergatan 52A

Till Linköping tar du dig enkelt via tåg eller buss från olika delar av landet. Linköpings cityhotell/vandrarhem ligger på bekvämt gångavstånd från resecentrum.

Kommer du med egen bil följer du skyltning mot centrum, Drottninggatan och Klostergatan. Vi erbjuder ett begränsat antal parkeringsplatser (mot avgift) direkt utanför. Flera parkeringsplatser finns inom gångavstånd.

Kommer du med cykel till Linköping? Vår stad har ett utmärkt nät av cykelvägar och det finns speciella cykelkartor, vi berättar gärna mer för dig när du besöker oss. Cykeln kan du låsa in säkert över natten i vårt inhägnade cykelställ. Välkommen med din cykel!

+46 13359000 info@lvh.se

Öppettider reception

Vardagar 7-21 och helger 8-19

Antal rum

Följ STF Linköpings Cityhotell & Vandrarhem

STF Borkhult Lapphem

Östergötland

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.