Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Hjo/Villa Eira Vandrarhem

Mer om STF Hjo/Villa Eira Vandrarhem

Villa Eira är ett trähus byggt 1892 som är en del av Hjo Badkurort från förra sekelskiftet. Byggnaden är belägen i den anrika och lummiga stadsparken från 1876 och det mesta i staden har du på gångavstånd. Den närmaste restaurangen, Eirapaviljongen, ligger bara runt husknuten. Strosa runt bland pittoreska och väl bevarade kvarter med trähus och kullerstensgator och njut av småstadscharmen med många frestande frestande glasskaféer och en charmig småbåtshamn där du kan köpa såväl färsk som rökt fisk.

För att skapa den där rätta sköna atmosfären är vandrarhemmet till stora delar inrett med tidsenliga möbler, tapeter och färger. Hos oss bor du i personligt inredda rum som speglar historiska profiler från staden, som till exempel Estrid Ericsson, en av grundarna till Svenskt tenn. . Vi erbjuder 2- och 4-bäddsrum samt ett 6-bäddsrum för den större familjen eller sällskapet. Alla rum har handfat men toaletter och duschar är gemensamma. De allra flesta rum har en egen balkong med fin utsikt över sjön Vättern. I huset hittar du ett generöst och väl utrustat gästkök samt ett gemytligt sällskapsrum med spel och böcker för den som söker lugnet och gemenskapen i huset. För alla gäster finns en gemensam terrass där det är skönt att umgås eller bara titta ut över stadsparken.

Cyklar, barnsäng, lakan, handduk och badrock finns att hyra och vi har några rum där hundar är tillåtna. Givetvis har vi har gratis Wifi.

Önskar du in- och/eller utcheckning på andra tider än då receptionen är bemannad? Ange önskad tid i bokningen så försöker vi så långt som möjligt ordna detta. Vi har incheckningstid mellan kl.17-19,00.

Varmt välkommen till STF Hjo Vandrarhem!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Check in - Vi undviker trängsel vid in och utcheckning och är flexibla med utrymme och tidpunkt.
• Städ - avresestädning ingår i priset.
• Dusch/wc – vi fördelar så att färre delar.
• Städ - vi har förstärkt våra redan goda städrutiner, allmänna utrymmen städas regelbundet.
• Tvål och pappershandduk - finns på alla våra toaletter.
• Hand desinfektionsmedel - finns i våra gemensamma utrymmen.
• Frukost - serveras i frukostpåse som kan ätas utomhus på vår altan eller i parken alt. på ditt rum eller i vårt kök.
• Parken - goda möjligheter att grilla och sitta ner på trevliga ställen i parken.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er