Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Falun/Vassbo Vandrarhem

Mer om STF Falun/Vassbo Vandrarhem

Vassbo har ett naturskönt och lantligt läge i hjärtat av Dalarna, mittemellan världsarvsstaden Falun och Dalarnas shoppingmecka Borlänge. Sommartid är Vassbo verkligen en oas där du finner ro i själen. Närheten till naturen och friluftsliv finns såväl sommar som vinter.

Vandrarhemmet erbjuder dig rum i olika storlekar. Alla rum håller hög standard, de flesta med egen dusch och wc. Du sover gott i våra sängar med resårmadrasser, i tysta och mysiga rum till vandrarhemspriser. För dig som reser med små barn finns babysäng att låna. Fritt wifi ingår. För en riktigt lugn och njutbar vistelse hos oss kan du även beställa daglig städning av rummet, bäddad säng och frukost. Frukostbuffén avnjuter du i lugn och ro i den ljusa, soliga matsalen och sommartid har du utsikt över hästhagar och ängar. Beställd frukost serveras mellan kl. 8-9.

Vi har lagt ner mycket energi i vår upprustning av Vassbo Vandrarhem. Här finner du mjuka och jordnära färgtoner. Inredningen är genomgående av naturmaterial och naturfärger och vandrarhemmet har inretts med stor omtanke om våra gäster.

Närheten till Dalarnas två största städer gör även Vassbo till ett smart alternativ för företag. Vi erbjuder rikligt utrustade lokaler för konferenser och kurser samt gratis trådlöst Internet. Du kan även hyra hela huset – perfekt till bröllopet eller 50-årskalaset!

Tycker du om att bada finns en liten badplats med sandstrand och brygga. Eller passa på att låna kanot eller låna fiskekort och fiska vid stranden. Gäddor finns det gott om! Har du tur kan du dessutom få se både tranor och bävrar.

Parkering
Parkering finns i anslutning till vandrarhemmet och är gratis. Är parkeringen fullbelagd finns en större parkering på gångavstånd från vandrarhemmet. Även den är gratis.

Restauranger och matbutiker
Närmaste matställe är Pizzerian i Ornäs, ca 2 km från Vassbo. Beställ där, ät här! Telefon 0243-223002.

Vi rekommenderar även den fina restaurangen Bar & Brasserie inne i Falun,
ca 15 km från Vassbo, Adress: Åsgatan 41, telefon 023-711911.

Närmaste matbutik är ICA Nära i Ornäs, ca 2 km från Vassbo. En större matbutik hittar du i Borlänge (ca 9 km) där ICA Maxi i Borlänge ligger.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• I Vassbo bor du på landet mitt emellan Borlänge och Falun.
• Vi har en stor trädgård att vistas i och även natur runt om att utforska.
• Alla allmänna ytor och rummen städas med stor noggrannhet.
• Alla rum har wc och dusch på rummen.
• Det finns gott om utrymme att äta sin egen frukost i matsalen.
• För den som vill köpa frukost hos oss har vi i dagsläget ersatt frukostbuffén med en personlig frukostbricka, som vi förbereder efter dina önskemål på plats.
• I sommar finns det även sittplatser i vår stora trädgård.
• För grupper finns möjlighet att "Hyra Hela Huset" helt själva utan andra gäster.

Bra att veta när du bokar
Vi har enbart ett fåtal husdjurstillåtna rum och det är enbart tvåbäddsrum. Vi kan inte garantera tillgång till dessa vid bokning via hemsidan utan kontakta oss direkt via e-post för att boka ett av dem.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er