STF Bunge Vandrarhem /Fårösund

Mer om STF Bunge Vandrarhem /Fårösund

Den ”gamla” Flyglottaskolan (1962–91) vid Bunge Flygfält har renoverats med bibehållna inslag från då flygfältet var aktivt. Här finns vandrarhemsrum samt studios med egen dusch och toalett. Frukostbuffé ingår när du bokar vandrarhem eller studios under juni till augusti, medan ni under övrig tid på året rår om er själva här med självhushåll i gemensamma kök.

Från frukostaltanen vid huvudbyggnaden är det fin utsikt över havet som ligger en dryg kilometer bort. Du kan se halvön Furillen i sydväst, i söder skymtar Ängeviken och havet fram över skogen och i öster det södra gattet, inloppet till Fårösund. Många gäster upplever ett lugn hos oss som liknar kalfjällets, just för att du ser så långt.

Från oss är det nära till Fårösunds samhälle med Ica, kafé och restauranger samt färjan över till Fårö. Vi är också granne med Bunge Museum, ett av landets största friluftsmuseer. Boendet är därmed en utmärkt språngbräda för härliga utflykter till hela norra Gotland och Fårö.
Vandrarhemmet har öppet på sommaren medan våra studios är öppna året runt.
Receptionen är obemannad. Information om incheckningen kommer dagen före ankomst.

Priset är för STF-medlemmar. Icke medlemmar kan lösa medlemskap på plats alternativt betala till 50 kr/person och dygn.