STF Aigert Fjällstuga

Mer om STF Aigert Fjällstuga

Vid fjällstugan finns två stugor med sammanlagt 26 bäddar.

Stora stugan
Stora stugan är en korridorstuga och har ett 10-bäddsrum och två 4-bäddsrum, ett stort gemensamt kök samt ett torkrum. Butik med sortiment large finns i ett rum i stugan. Även stugvärden bor i denna stuga. Gasolkamin finns i torkrum - i övriga rum finns vedspis eller vedkamin.

Säkerhetsstuga
Stugan har två rum med kök och fyra breda sängar (våningssäng) i varje rum. Ett av rummen står öppet hela året och används som säkerhetsrum. I båda rummen får du även ha med dig hund.

På STF Aigert Fjällstuga kan du betala med Swish men ta gärna med lite kontanter också på turen. Tekniken fungerar inte alltid på fjället. Betalning med kort är inte möjlig på STF Aigert Fjällstuga.

Det finns ingen hjälptelefon, men du har bra mobiltäckning via Telias mobilnät.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt i flerbäddsrum med självhushåll. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig.

Här har vi samlat all information du behöver inför en vistelse i en av våra fjällstugor https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallstugor