Information om vårens aktiviteter

placeholder for local activities whithout image.

STF Södra Halland

01 Dec - 31 Aug 2021

Aug

Alla är varmt välkomna till våra aktiviteter! Utgångsläget är att aktiviteterna kommer att genomföras som planerat. På grund av rådande läge med coronaviruset kan dock aktiviteterna komma att ändras. Vi följer Folkhälsomyndighetens anvisningar och kommer vid varje aktivitet att informera om gällande regler. Var och en deltar utifrån eget ansvar. Hör gärna av dig till någon av oss i styrelsen, eller ansvarig för aktuell aktivitet, om det är något du undrar över. Vi har full förståelse för er (speciellt ni som tillhör någon riskgrupp) som väljer att inte delta i våra aktiviteter och hoppas kunna välkomna er när samhället normaliserats. Ingen samåkning under rådande coronapandemi.
  • Plats: Se aktivitet!
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 01 Dec - 31 Aug 2021

Aug

Information om vårens aktiviteter

• 03 Dec

Föreningsträff på Kvibille Gästgivaregård

Traditionsenligt träffas vi i adventstid för att umgås och äta lite gott. Vi låter oss väl smaka med jultallrik.

OBS! Tyvärr INSTÄLLT med anledning av den rådande coronapandemin. Tid: 18.00 - ca 20.30 Endast för medlemmar i lokalavdelningen. Info och anmälan till Anita Strand 076-375 00 25, anitastrand@outlook.com senast söndag 22 november. Kostnad: 100 kronor (subventionerat)

Medlem: 100 kr

• 24 Jan

Vintervandring i norra Haverdal

Vi börjar med att vandra i den nordligaste delen av Haverdals naturreservat och följer sandstranden och strandängarna till Jättastuan. Därefter bestiger vi Skallberget, varifrån vi har vacker utsikt om vädret tillåter. Vandringen blir ca 5 km.

Tid: 10.00 - ca 13.00 Ingen föranmälan. Samling på parkeringsplatsen vid stranden där Tore Gudmarssons väg slutar. Vägbeskrivning: Sväng av från Kustvägen mot Haverdal S i första rondellen söderifrån räknat. Kör några hundra meter på Tångvägen och sväng därefter vänster in på Tore Gudmarssons väg. Ta med matsäck för ett mål.

• 06 Feb

Döda fallet i Ätran

Döda fallet i Ätran är de torrlagda resterna av Yngeredsforsen, en gång en viktig kraftkälla för bygden. I början av 1960-talet byggdes ett vattenkraftverk vid Boaforsen, några km uppströms Yngeredsforsen, som gjorde att forsen torrlades. Området har ställts i ordning med ett flertal stigar och vi går en runda på 2–3 km och beser resterna från äldre tider.

Tid: 10.00 - ca 12.30 Ingen föranmälan. Samling på parkering vid fallet. Vägbeskrivning: Från Halmstad: Kör från Getinge till Sjönevad via Abild. Fortsätt från korsningen i Sjönevad mot Gällared. Efter 2,7 km sväng vänster mot Gällared. I Yngeredsfors, sväng vänster mot Askome. Efter cirka 700 m finns skylt Ekomuseum Yngeredsforsen. Från Vessigebro: Kör mot Sjönevad, sväng vänster mot Gällared i korsningen, se sedan ovan. Alternativt kör mot Ätrafors. I Askome sväng höger mot Gällared, kör cirka 5 km till skylt Ekomuseum Yngeredsforsen. Ta med matsäck för ett mål.

• 14 Feb

Årsmöte på Gården Ön, Skedala skog

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Samtliga årsmöteshandlingar kommer att finnas tillgängliga senast 7 dagar före årsmötet på vår hemsida samt i pappersformat i Studiefrämjandets lokaler på Söndrumsvägen 31 i Halmstad.

Tid: 10.00 - ca 12.00 Ingen föranmälan. På grund av coronapandemin genomförs årsmötet utomhus på Gården Ön i Skedala skog. Medtag egen stol och fika. Årsmötet avslutas med vandring runt Torvsjön.