Cykeltur på Kattegattleden

STF Södra Halland

02 Jun

Söndag 2 juni kl. 10.00 – ca 15.00 Ansvarig: Eva Ljungström 0709-18 47 85 Ingen anmälan. Samling: Hallarnas parkering, sydvästra hörnet närmast gångtunneln under väg 15. Cykelturen är ca 50 km och vi tar med matsäck för två mål.
STF Södra Halland avslutar vårens aktiviteter med en cykeltur söderut med start vid Hallarna i Halmstad. Vi cyklar mot Hökafältet i Mellbystrand och återvänder så småningom till Halmstad. Turen går bland annat förbi Påarps klapperstensfält, Laxviks strand och strandskogen vid Gullbranna. Vi cyklar omväxlande på asfalt- och grusvägar.
  • Samling: Hallarnas parkering, sydvästra hörnet närmast gångtunneln under väg 15. , 10:00
  • Plats: Hallarna Halmstad
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Eva Ljungström 0709-18 47 85

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 01 Jan - 31 Dec 2024

Studiefrämjandet

STF Södra Halland samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är en medlemsorganisation.

• 19 Dec - 31 Dec 2024

Samåkning och vägbeskrivning

Vi uppmanar till samåkning både av klimatskäl och av praktiska skäl då det ofta är ont om P-platser vid samlingsplatsen. Våra samåkningar utgår från Halmstad Arena, infart från Frennarpsvägen. Tid för samåkning anges vid respektive programpunkt. För dig som inte samåker finns vägbeskrivning på hemsidan www.svenskaturistforeningen.se/stfsodrahalland och i nyhetsbrev (mejl) till medlemmar i lokalavdelningen.

Medlem: 8 kr

• 19 Dec - 31 Dec 2024

Torsdagsträffar

8 februari, 14 mars, 11 april och 16 maj genomför vi aktiviteter som inte är fastställda när programmet trycks. Detta är kortare vandringar, aktuella kulturaktiviteter, studiebesök eller annat som vi hoppas är intressant för dig. Information kommer på hemsidan några veckor före och meddelas i nyhetsbrev. Försäkra dig om att du är medlem i lokalavdelningen – då blir du alltid uppdaterad!

• 02 Jun

Cykeltur på Kattegattleden