Lördag 10 september Vandringens Dag – Vandring Kåsjön-Stentjärnarna

10 Sep 2022

Inte medlem
Samling kl 10.00 vid Kåsjöns badplats.
Vi startar vid Kåsjön och följer Vildmarksleden fram till Stentjärnarna. På tillbakavägen letar vi oss fram till Bohusleden och följer den till startplatsen. Under vandringen kommer vi att stanna till vid några gamla stenrösen och även prata om olika vandringsleder i Sverige. Vandringen blir 13 km och tar 5 tim. Ta med matsäck för två raster. Samarrangemang med Studiefrämjandet.
  • Samling: Kåsjöns badplats , 10:00
  • Plats: Kåsjön, Partille
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Gunnel Ragnhult, tel 0736-60 51 94. Ingen anmälan!

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 09 Jan - 20 Dec 2022

Studiefrämjandet

STF Lerum-Partille samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är en medlemsorganisation.

• 19 Mar - 17 Dec 2022

STF UPPTÄCKA TILLSAMMANS – TJEJER GÖTEBORG

Aktiviteter under 2022: 19 mars - Skogsvandring i Vättlefjäll; 23 april - Nattvandring och eld; 21 maj - Studiebesök i Färjenäs skogsträdgård, Eriksberg; 5 juni - Studiebesök i framtida ekoby, Grönbo på Hisingen; 13-14 augusti Helgläger; 17 september - Studiebesök på eco agroforestry center i Linnarhult; 1 oktober - Nattpaddling i Vättlefjäll; 19 november - Bastu och bad i Askim; december - klättring inomhus

Identifierar du dig som tjej eller icke-binär, är mellan 18-25 och vill ut i naturen och upptäcka tillsammans så anmäl dig till gruppen! Inga förkunskaper krävs. STF Upptäcka Tillsammans - tjejer, Göteborg kommer med start i början av 2022 dra ut på aktiviteter som utmanar och utvecklar våra sinnen. Med naturen som bas upptäcker vi tillsammans våra omgivningar och lär oss mer om både naturen och oss själva. Några planerade aktiviteter är nattvandring i skogen där vi sedan samlas runt elden, klättring, kanotpaddling och vandring. Vi kommer även besöka några platser i Göteborg där man arbetar med naturen för en hållbar framtid. Det kommer att vara ungefär en träff i månaden och i augusti planerar vi ett helgläger. Medlemskap i STF (195 kr/år) behövs för att delta i träffarna. Första gången kan du prova på gratis. Träffarna anordnas i samarbete med Svenska Turistföreningen och Studiefrämjandet.

• 20 Jun - 20 Aug 2022

Aug

STF Lerum-Partille önskar en trevlig sommar!

Här kan du i mitten av augusti se vårt höstprogram. Trevlig sommar och på återseende!

• 10 Sep 2022

Lördag 10 september Vandringens Dag – Vandring Kåsjön-Stentjärnarna

• 10 Sep 2022

Lördag 10 september Vandringens Dag – Vandring Kåsjön-Prästtjärn

Från badplatsen följer vi stigar nära Kåsjön och därefter väljer vi mindre vägar och stigar mot Prästtjärn. Vi följer Bohusleden tillbaka mot Kåsjön. Terrängen är bitvis mycket kuperad. Vi går 7 km och är ute 3 tim. Ta med matsäck för en rast.