Studiefrämjandet

STF Lerum-Partille

09 Jan - 20 Dec 2022

STF Lerum-Partille samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är en medlemsorganisation.
  • Plats: Lerum-Partille
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 09 Jan - 20 Dec 2022

Studiefrämjandet

• 19 Mar - 17 Dec 2022

STF UPPTÄCKA TILLSAMMANS – TJEJER GÖTEBORG

Aktiviteter under 2022: 19 mars - Skogsvandring i Vättlefjäll; 23 april - Nattvandring och eld; 21 maj - Studiebesök i Färjenäs skogsträdgård, Eriksberg; 5 juni - Studiebesök i framtida ekoby, Grönbo på Hisingen; 13-14 augusti Helgläger; 17 september - Studiebesök på eco agroforestry center i Linnarhult; 1 oktober - Nattpaddling i Vättlefjäll; 19 november - Bastu och bad i Askim; december - klättring inomhus

Identifierar du dig som tjej eller icke-binär, är mellan 18-25 och vill ut i naturen och upptäcka tillsammans så anmäl dig till gruppen! Inga förkunskaper krävs. STF Upptäcka Tillsammans - tjejer, Göteborg kommer med start i början av 2022 dra ut på aktiviteter som utmanar och utvecklar våra sinnen. Med naturen som bas upptäcker vi tillsammans våra omgivningar och lär oss mer om både naturen och oss själva. Några planerade aktiviteter är nattvandring i skogen där vi sedan samlas runt elden, klättring, kanotpaddling och vandring. Vi kommer även besöka några platser i Göteborg där man arbetar med naturen för en hållbar framtid. Det kommer att vara ungefär en träff i månaden och i augusti planerar vi ett helgläger. Medlemskap i STF (195 kr/år) behövs för att delta i träffarna. Första gången kan du prova på gratis. Träffarna anordnas i samarbete med Svenska Turistföreningen och Studiefrämjandet.

Icke-medlem: Gratis

• 20 Jun - 20 Aug 2022

Aug

STF Lerum-Partille önskar en trevlig sommar!

Här kan du i mitten av augusti se vårt höstprogram. Trevlig sommar och på återseende!