STF Teusajaure Fjällstuga

Mer om STF Teusajaure Fjällstuga

Vid fjällstugan finns två gäststugor med totalt 30 bäddar.

Vid fjällstugan har du ingen mobiltäckning. Butik finns (sortiment small).

Upplev STF Teusajaure
STF Teusajaure ligger i anslutning till Kungsleden på sträckan mellan Kebnekaise och Saltoluokta. De flesta åker med stugvärden i motorbåten för att ta sig över. Här kan du också koppla av i en skön vedeldad bastu och ta ett dopp i den friska och klara fjällsjön.

STF Teusajaure har bra vinterfiske och härifrån kan du göra toppturer till Urtticohkka, Varatjåhkkå och Gappetjåkkå både sommar och vinter. En krävande men storslagen upplevelse är att bestiga Kårsatjåkka, 1 703 meter över havet.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt i flerbäddsrum med självhushåll. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig.

Här har vi samlat all information du behöver inför en vistelse i en av våra fjällstugor https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallstugor