STF Stockholm/Hellasgården Vandrarhem

Grupper

Tack vare närheten till en stor mängd olika idrotts- och friluftsaktiviteter, bastuanläggning vid Källtorpssjön och restaurang Storstugan kan vi tillsammans med dig sätta ihop ett spännande konferens- eller eventprogram som passar de flesta. Vi har utomhusaktiviteter för nästan obegränsat antal deltagare och lokaler för upp till 80 personer (vi har 32 sängplatser för övernattning). Vill ni ha hela anläggningen för er själva så går det också att ordna. Vill ni aktivera er när ni är här så finns alla möjligheter, här är ett axplock:

Mountainbike. Hos oss kan du hyra MTB. Här finns vägar och stigar i varierande svårighetsgrad, så även nybörjaren kan ha stort utbyte av dagen. De redan erfarna cyklisterna kan göra ett försök att klara det blå cykelspåret som går nästan uteslutande på små stigar i skog.

Paddling. Ge er ut på kajaktur med kollegorna eller vännerna. Vi har kajaker och SUP:ar för alla och möjlighet att boka instruktör.

Svettas först – samtala sedan. Kör ett utomhuspass eller i gymmet under ledning av professionell coach. Träningspasset avslutas med bastu och bad i Källtorpssjön. Därefter samlas ni i en av våra konferenslokaler för fortsatt konferens/samtal. Lunch i restaurang Storstugan ingår, liksom förmiddags- och eftermiddagsfika.

På vintertur. Hyr längdskidor eller långfärdsskridskor åt hela gruppen. Efter skidturen väntar bastu och isvaksbad i Källtorpssjön. Möteslokal hela dagen. Lunch i restaurang Storstugan. Förmiddags- och eftermiddagsfika ingår också.

Sparka ut innesittarna. Fotbollsgolf är en lättsam aktivitet där de allra flesta kan vara med. Fotbollsgolf är som golf, men med fotbollar och stora hål. Banan går på ängarna norr om Källtorpssjön. Att genomföra de 18 hålen tar ungefär 90 minuter.

För en prisförslag/offert fyll i ”gruppförfrågan” genom att klicka på den röda fliken längst ner på denna sida.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er