STF Serve Fjällstuga

Mer om STF Serve Fjällstuga

Vid fjällstugan finns två stugor med totalt 26 bäddar.

En gäststuga med ett 10-bäddsrum och två 4-bäddsrum. Ett stort gemensamt kök och ett torkrum. Stugvärden bor även i denna stuga. Ytterligare en gäststuga med två 4-bäddsrum.

På STF Serve fjällstuga kan du betala med kort men ta gärna med lite kontanter också på turen. Tekniken fungerar inte alltid på fjället.
Du har ingen mobiltäckning vid fjällstugan.

Upplev STF Serve
Läget på sluttningen gör att du har fin utsikt mot Aigert och Tjulträsk i öster. Kommer du i början på augusti kan det vara värt att hålla ögonen öppna och hinken redo för Norrlands guld – hjortron.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt i flerbäddsrum med självhushåll. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig.

Här har vi samlat all information du behöver inför en vistelse i en av våra fjällstugor https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallstugor