STF Kiruna Vandrarhem

Mer om STF Kiruna Vandrarhem

Anläggningen drivs av Malmfältens folkhögskola och ligger 4,3 km från nya Kiruna centrum, dit du kan ta dig med lokaltrafikens bussar.

Här har du nära till naturen, direkt inpå knutarna finns mycket fina motionsslingor för skidåkning, promenader och joggingturer.

Nu har vi även en vallabod med 3 stationer på vårt område, som du som gäst får nyttja utan kostnad.

En liten bit härifrån finns Kirunas stadsberg Luossavaara där du kan åka utför vintertid och med cykel sommartid,då du även kan åka upp med den nya stolliften och njuta av midnattsolen,
Det är bara några mil till Björkliden och Riksgränsen som är Sveriges nordligaste skidorter i Kiruna kommun.

Vi erbjuder olika former av boende i enkel- eller dubbelrum. Sänglinne, handdukar samt slutstädning ingår i priset. TV och wc finns i samtliga rum, många rum har även dusch. Fri internetanslutning på området och gratis parkering för våra gäster. Du har tillgång till gemensamt kök/allrum och bastu utan kostnad, inga husdjur accepteras.

Vår restaurang som drivs av Ann´s kök har en strålande utsikt över Kebnekaises mäktiga bergsmassiv erbjuder frukost och lunchbuffé, a la carte och take away. Alla dagar i veckan, Du kan även boka frukostpåse om du inte har möjlighet att äta på plats.

I Kiruna med omnejd finns det gott om aktiviteter att välja på. Vad sägs om skoteråkning, hundspann, jakt, fiske, forsränning eller kanot? Kanske vill du besöka Ishotellet eller följa med på en intressant rundtur i gruvan. Kirunas vackra kyrka är också väl värt ett besök liksom nya stadshuset.

Eller varför inte bara njuta av midnattssolen under sommarnätterna eller vintertid uppleva norrskenet - ett minne för livet!

Grupper och Konferens
Vi har stor erfarenhet av att ha grupper boende hos oss och vi moderna konferenslokaler för den lilla gruppen och vår aula som tar upp till 150 personer, hör av dig så berättar vi mer.

Varmt välkommen!

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka