Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Kiruna Vandrarhem

Mer om STF Kiruna Vandrarhem

Anläggningen drivs av Malmfältens folkhögskola och ligger endast 10 minuters gångväg från Kiruna centrum.

Här har du nära till naturen, direkt inpå knutarna finns mycket fina motionsslingor för skidåkning, promenader och joggingturer.

En liten bit härifrån finns Luossavaara som är Kirunas slalom/snowboardbacke och det är bara några mil till Björkliden och Riksgränsen som är Sveriges nordligaste skidorter.

Vi erbjuder olika former av boende i enkel- eller dubbelrum. Sänglinne, handdukar samt slutstädning ingår i priset. TV och WC finns i samtliga rum, många rum har även dusch. Fri internetanslutning på området och gratis parkering för våra gäster. Du har tillgång till gemensamt kök/allrum och bastu. Nu har vi även en vallabod med 3 stationer, som du som gäst får nyttja utan kostnad.

Vår restaurang med strålande utsikt över Kebnekaises mäktiga bergsmassiv erbjuder frukost och lunchbuffé på vardagar, betalas på plats. Juli månad har lunchserveringen sommarstängt.

I Kiruna med omnejd finns det gott om aktiviteter att välja på. Vad sägs om skoteråkning, hundspann, jakt, fiske, forsränning eller kanot? Kanske vill du besöka Ishotellet eller följa med på en intressant rundtur i gruvan. Kirunas vackra kyrka är också väl värt ett besök liksom nya stadshuset.
Eller varför inte bara njuta av midnattssolen under sommarnätterna eller vintertid uppleva norrskenet - ett minne för livet!

Grupper och Konferens
Vi har stor erfarenhet av att ha grupper boende hos oss och vi har också en modern konferensanläggning för upp till 150 personer samt en trevlig aula.

Varmt välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka