Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kapellskär Vandrarhem

Mer om STF Kapellskär Vandrarhem

Välkommen till STF Kapellskär Vandrarhem! Kapellskär är kanske mest känt som porten mot öster med färjetrafik till Åland. Men i detta gränsland mellan hav och land ligger även Riddersholms naturreservat, ett fantastiskt naturområde med slåtterängar och betesmarker.

Vandrarhemmet i Kapellskär ligger strax intill naturreservatet. Tack vare den kalkhaltiga marken är blomsterprakten bedårande från maj till augusti. Vitsippor, gullvivor och ett tiotal olika orkidésorter växer i enorma mängder.

På vandrarhemmet bor du praktiskt och gemytligt i rum med två, fyra eller sex bäddar. Vandrarhemmet är även öppet under den mörka årstiden. Då kan du njuta av vinterisarna med ledarledda skridskoturer och de vackra skidspåren i området. Skärgårdsvandrarhemmet når du såväl med buss och bil som båt.

MILJÖ-Vandrarhem i 20 år!
Vi har i 20 år jobbat med miljöarbete på vårt vandrarhem, hur rätt som helst! Sedan 2010 använder vi till exempel endast vind-el i hela verksamheten. Gör som gäst en insats för vår gemensamma miljö och gå sedan ut och njuuut av den i naturreservatet runt knuten!

Se och göra
20 km strövstigar i naturreservat, guidade turer till unik flora o fauna. Bad 1,5 km. Båt- och cykeluthyrning, cykelutflyktstips. Ta en tur över dagen till Åland, vi bjuder på GRATIS dagskryssning!

Använd onlinebokningen på denna sida. Bokning före säsong även mobil 0708-80 08 38.
Obligatorisk förbokning 1/1-14/6, 16/8-31/12.

Postadress: Pl 985, 760 15 Gräddö.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi har delat upp rummen så att varje rum har sin egen toalett utanför rummet.
• Två rum där vi välkomna husdjur delar på en toalett
• Vi desinficerar alla rum mellan utcheckning och ny incheckning
• Frukosten serveras i färdigpackade frukostpåsar märkta med rumsnummer och finns att hämta i köket.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er