STF Enaforsholm Fjällgård

Hitta till STF Enaforsholm Fjällgård

Enaforsholm ligger vackert beläget ute på en holme med fjällälven Enan precis bredvid och med vacker utsikt över Storsnasen. Endast 400 meter bort ligger Enafors tågstation och E14 ligger 200 meter bort. Hit reser ni enkelt och bekvämt med bil, buss eller tåg samtidigt som ni är väldigt nära fjällen vid Storulvån och Åre.

Res hit med tåg
Boka er tågresa till Enafors tågstation så möter vi er där. Ni kan boka er biljett med SJ eller Snälltåget. Nattåg går dagligen från Stockholm och även dagtåg. För resande med tåg som bokar helpension erbjuder vi gratis transport under sommaren till Storulvån eller Rundhögen - härifrån kan ni påbörja er vandring runt Jämtlandstriangeln (Blåhammaren, Sylarna, Storulvån).
Boka din tågbiljett på www.sj.se eller www.snalltaget.se

Res hit med bil
Enaforsholm Fjällgård ligger bra beläget mellan Storlien och Åre. Åre ligger 40 minuter bort och Storlien 20 minuter. Det är även nära till Storulvån där det finns flera vandringsleder som Jämtlandstriangeln som tar er mot Sylarna och Blåhammaren.
Resande från Åre - följ E14 mot Storlien, vid ankomst till Enafors ska ni ta vänster ner mot Enaforsholm Fjällgård.
Resande från Norge (Trondheim/Storlien) fortsätt E14 mot Åre, vid ankomst till Enafors sväng höger ner mot Enaforsholm Fjällgård.

Res hit med buss
Wänseth buss tar er till Enaforsholm. Boka transfer till Storulvån och meddela busschauffören att ni vill stiga av vid korsningen mot Handöl/Storulvån så möter vi er där.
Boka din biljett på www.wansethbuss.se
  • GPS-koordinater: N63.284490122684°, E12.331123352051°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er