STF Aspö Lotstorn Skärgårdshotell

Mer om STF Aspö Lotstorn Skärgårdshotell

Den lilla ön Aspö utanför Karlskrona i Blekinge är 8 kvm levande skärgårdsidyll. Endast 20 minuter från Världsarvsstaden väntar lummig grönska, ringlande vägar, charmiga små hus och byar, strandängar och helt fantastiska bad. Här kan du vandra eller cykla milslånga rundor, rida, besöka Drottningskärs kastell och se magisk solnedgång. Aspö lämnar ingen oberörd.

Lotstornet, som ursprungligen byggdes under andra världskriget, är beläget på östra sidan av Aspö med utkik åt alla fyra väderstreck. Numera rymmer det 20 meter höga tornet fem charmiga rum, samtliga namngivna efter den fyr du kan se från respektive våning; Godnatt, Dockan, Utklippan, Angöringen och Utlängan. Alla rum är bekvämt inredda med sköna resårsängar samt har eget badrum och fönster åt alla väderstreck.

Allra överst finns utkiken, öppet för dig som bor här. Här möter du en vidunderlig utsikt över skärgård och hav med obruten horisont i söder. En klar dag kan du se ända till Utklippan, den allra yttersta ön i Karlskrona skärgård.

Frukost serveras i intilliggande byggnad och trädgården inbjuder till skönt häng före och efter dina utflykter på ön.

Vi kan även erbjuda en fullt utrustad lokal för den mindre konferensen eller mötet. Vi ordnar med allt praktiskt kring fika, mat och logi, så att ni kan ägna er åt ett effektivt möte. Lugnet och den sköna miljön ingår.

Varmt välkommen till vårt vackra Aspö!

Henrik, Robert och Linnea

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Varje hotellrum har privat wc/dusch.
• Varje stuga har kök samt uteplats med grill.
• I år erbjuder vi möjlighet att hyra stuga för eget bruk.
• Frukosten går att ta med sig ut i vår luftiga trädgård.
• I trädgården finns sittgrupper med avstånd emellan.
• Extra städning av rum och allmänna utrymmen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka