STF Lotstornet Aspö

Mer om STF Lotstornet Aspö

Den lilla ön Aspö utanför Karlskrona i Blekinge är 8 kvm levande skärgårdsidyll. Endast 20 minuter från Världsarvsstaden väntar lummig grönska, ringlande vägar, charmiga små hus och byar, strandängar och helt fantastiska bad. Här kan du vandra eller cykla milslånga rundor, rida, besöka Drottningskärs kastell och se magisk solnedgång. Aspö lämnar ingen oberörd.

Lotstornet, som ursprungligen byggdes under andra världskriget, är beläget på östra sidan av Aspö med utkik åt alla fyra väderstreck. Numera rymmer det 20 meter höga tornet fem charmiga rum, samtliga namngivna efter den fyr du kan se från respektive våning; Godnatt, Dockan, Utklippan, Angöringen och Utlängan. Alla rum är bekvämt inredda med sköna resårsängar samt har eget badrum och fönster åt alla väderstreck.

Allra överst finns utkiken, öppet för dig som bor här. Här möter du en vidunderlig utsikt över skärgård och hav med obruten horisont i söder. En klar dag kan du se ända till Utklippan, den allra yttersta ön i Karlskrona skärgård.

Frukost serveras i intilliggande byggnad och trädgården inbjuder till skönt häng före och efter dina utflykter på ön.

Vi kan även erbjuda en fullt utrustad lokal för den mindre konferensen eller mötet. Vi ordnar med allt praktiskt kring fika, mat och logi, så att ni kan ägna er åt ett effektivt möte. Lugnet och den sköna miljön ingår.

Varmt välkommen till vårt vackra Aspö!

Henrik, Robert och Linnea